DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7646.2.1.2019.172188

Інтонація як джерело інформації для творця хореографічного твору

Svetlana Gutkovskaya

Анотація


Мета дослідження – виявлення рівнів взаємодії інтонацій в музиці і хореографії. Методологія. Теоретичний аналіз наукової і спеціальної літератури з означеної проблеми. Для виявлення рівнів інтонаційної взаємодії в музиці і хореографії, пов’язаних з практикою постановки хореографічних творів, застосовувалися такі методи наукового дослідження, як порівняння, абстрагування, узагальнення. Наукова новизна. Постановка проблеми взаємодії інтонацій в музиці і в хореографії стосовно сфери постановочної діяльності в галузі хореографічного мистецтва може розглядатися як новітня. Інформація виступає в даному випадку як певне художнє повідомлення. Висновки. Стратегія, заснована на конкретних знаннях про природу і роль інтонації як джерела інформації, кардинально змінює сам підхід до створення хореографічної лексики та малюнків танцю. Обов’язковим є первинний скрупульозний аналіз інтонацій музичного твору та використання отриманої інформації для відбору виразних засобів твору хореографічного. Вибір хореографом виразних засобів обмежений рамками, в яких функціонує музична інтонація, а також законами взаємодії музики і хореографії. Можна стверджувати, що музичні інтонації виступають носієм дуже важливої інформації для творця танцю на самих різних рівнях, стимулюючи ідеї і образи хореографічного твору. Винятком є випадки такого виду взаємовідносин музики, словесного тексту і хореографії в творах, вирішених засобами сучасного танцю, які отримали назву «неузгодженого» принципу. Також великою є роль виконавця хореографічного тексту, який робить пластич- ні інтонації «опуклими», або нівелює їх.

Ключові слова


хореографічний твір; пластичний мотив; рух; жест; інтонація; музика

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Asafev, B. (1971). Muzykalnaia forma kak protcess [Musical form as a process]. Leningrad: Muzyka [in Russian].

Bocharova, E.V. (2001). Problema kulturologicheskogo podkhoda k gipoteze «krizisa muzykalnykh intonatcii» B. V. Asafeva [The problem of the culturological approach to the hypothesis of the "crisis of musical intonations" B. V. Asafiev]. Vestnik Tambovskogo universiteta. Seriia: Gumanitarnye nauki, 3(23), 133 [in Russian].

Bocharova, E.V. (2004). Muzykalnaia intonatciia kak iazyk kultury [Musical intonation as the language of culture]. Analitika kulturologii, 2, 61-66 [in Russian].

Bonfeld, M. (2006). Muzyka: Iazyk. Rech. Myshlenie: Opyt sistemnogo issledovaniia muzykalnogo iskusstva [Music: Language. Speech Thinking: Experience in systems research of musical art]. St. Petersburg: Kompozitor [in Russian].

Dashkevich, V. (2012). Teoriia intonatcii [Theory of intonation]. Moscow: Vest-Konsalting [in Russian].

Didenko, N. (2015). Muzykalnoe vremia: ot intonatcii k stiliu (filosofsko-esteticheskii analiz) [Musical time: from intonation to style (philosophical and aesthetic analysis)]. Khudozhestvennoe obrazovanie i nauka, 1, 152-160 [in Russian].

Elsukova, L. (2011). Intonatciia kak odin iz faktorov vospriiatiia zvuchashchei rechi na sintaksicheskom urovne [Intonation as one of the factors of perception of sounding speech at the syntactic level]. Vestnik Viatskogo gosudarstvennogo gumanitarnogo universiteta, 1-2, 25-29 [in Russian].

Fedorova, K. (2014). Rol intonatcii v kulturotvorcheskom protcesse [The role of intonation in the cultural process]. Vestnik Leningradskogo gosudarstvennogo universiteta imeni A. S. Pushkina, 4(2), 225-234 [in Russian].

Fedorova, K. (2015). Sotciokulturnoe znanie: muzykalnaia intonatciia kak opyt refleksii [Sociocultural knowledge: musical intonation as an experience of reflection]. Evraziiskii soiuz uchenykh, 2-3(11), 7-9 [in Russian].

Fedorova, K. (2017). Pedagogika muzykalnogo ispolnitelstva v kontekste teorii intonatcii [Pedagogy of musical performance in the context of the theory of intonation]. In Sovremennye problemy i perspektivy razvitiia pedagogiki i psikhologii [Modern problems and prospects of development of pedagogy and psychology], Materials of the 12nd International Scientific and Practical Conference (pp. 58-65). Makhachkala [in Russian].

Iarmukhametova, R. (2018). Semanticheskaia priroda rechevoi i muzykalnoi intonatcii [The semantic nature of speech and musical intonation]. Izvestiia Samarskogo nauchnogo tcentra rossiiskoi akademii nauk. Sotcialnye, gumanitarnye, mediko-biologicheskie nauki, 20, 1(58), 91-97 [in Russian].

Kholopova, V. (2000). Muzyka kak vid iskusstva [Music as an art form]. St. Petersburg: Lan [in Russian].

Lukianov, V. (2012). Problemy sotciologii muzyki v kontekste teorii intonatcii B. V. Asafeva [Problems of the sociology of music in the context of the theory of intonation B. V. Asafiev]. Sotciologicheskie issledovaniia, 10(342), 60-69 [in Russian].

Medushevskii, V. (1993). Intonatcionnaia forma muzyki [Intonational form of music]. Moscow: Kompozitor [in Russian].

Nikiforova, V. (2017). Intonatcionnoe myshlenie kak vysshaia forma proiavleniia muzykalnykh sposobnostei [Intonational thinking as the highest form of manifestation of musical abilities]. In T.V. Svitova, & V.V. Ivanov (Eds.), Professionalnoe muzykalnoe iskusstvo v kontekste mirovoi kultury [Professional musical art in the context of world culture], Materials of the 5th International Scientific and Practical Conference (pp. 97-100). Samara [in Russian].

Ozhegov, S. (2011). Tolkovyi slovar russkogo iazyka: okolo 100 000 slov, terminov i frazeologicheskikh vyrazhenii [Explanatory dictionary of the Russian language: about 100,000 words, terms and phraseological expressions]. Moscow: Oniks [in Russian].

Portnova, T. (2016). Plasticheskaia intonatciia i izobrazitelnaia rezhissura v kompozitcii kartin «Rozhdenie Venery» i «Vesna» Sandro Bottichelli [Plastic intonation and visual direction in the composition of the paintings "The Birth of Venus" and "Spring" by Sandro Botticelli]. Balet, 5, 38-41 [in Russian].

Prudnikova, L. (2012). Vliianie muzykalno-plasticheskoi intonatcii na razvitie artistizma khoreografa [The influence of musical-plastic intonation on the development of artistry of the choreographer]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kultury i iskusstv, 3(47), 179-182 [in Russian].

Rybkina, T. (2008). Plasticheskaia intonatciia: k probleme vzaimosviazi muzyki i dvizheniia [Plastic intonation: to the problem of the relationship of music and movement]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kultury i iskusstv, 1, 217-222 [in Russian].

Rybkina, T. (2012). Problema vzaimodeistviia muzyki i dvizheniia v kontekste psikhologicheskikh i muzykovedcheskikh issledovanii (k 115-letiiu B. M. Teplova [The problem of the interaction of music and movement in the context of psychological and musicological research (on the 115th anniversary of B. M. Teplov]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kultury i iskusstv, 1(45), 236-242 [in Russian].

Zubareva, N. (2018). Poeticheskaia i muzykalnaia intonatciia kamerno-vokalnogo proizvedeniia: k obnovleniiu analiticheskoi tekhniki [Poetic and musical intonation of the chambervocal work: to update the analytical technique]. Mezhdunarodnyi nauchno-issledovatelskii zhurnal, 1-3(67), 20-23 [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2019 Світлана Гутковська

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |