Бальний танець квікстеп: стандартизація та подальший розвиток
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7646.7.1.2024.307004Ключові слова:
бальний танець, квікстеп, стандартизація бального танцю, танцювальні кроки, танець, хореографіяАнотація
Мета статті – виявити особливості становлення танцю квікстеп як одного зі стандартизованих танців європейської програми міжнародного стилю спортивного бального танцю. Методологія. Застосовано історичний метод, що посприяв дослідженню зародження та розвитку танцю квікстеп; типологічний метод, завдяки якому виявлено особливості його формування як конкурсного бального танцю; метод художньо-стилістичного та мистецтвознавчого аналізу з метою виявлення характерних стилістичних ознак, особливостей техніки виконання та специфіки еволюції стандартизованих кроків та фігур квікстепу; метод теоретичного аналізу та узагальнення. Наукова новизна. Проаналізовано еволюцію танцю квікстеп в аспекті пришвидшення темпу та ускладнення лексики як процес формування конкурсного бального танцю міжнародного стилю. Висновки. Легкий і рухливий танець квікстеп, стандартизований провідними британськими танцівниками, членами Імперського товариства вчителів танцю (Imperial Society of Teachers of Dancing) та Офіційної Ради бальних танців (Official Board of Ballroom Dance), протягом майже ста років є одним із найпопулярніших бальних танців у світі. Запозичення окремих елементів і фігур таких танців, як швидкий фокстрот, чарльстон, блек бот та пібоді з подальшим креативним адаптуванням у процесі створення стандартизованого квікстепу провідними професійними танцювальними парами (Френк Форд та Моллі Спейн А. дМіллер та Ф. Хейлор), посприяло створенню унікальної хореографії танцю. Перспективи подальших досліджень квікстепу пов’язані з розвитком інформаційно-комунікаційних технологій та активним поширенням спортивного бального танцю в цифровому контенті. Зокрема, доцільним вбачаємо розглянути квікстеп у контексті формування нової технічної, соціокультурної й танцювальної естетики.
Посилання
Abra, A. J. (2009). On with the dance: Nation, culture, and popular dancing in Britain, 1918–1945 [PhD Dissertation, University of Michigan]. University of Michigan Library. https://bit.ly/4cDFOgR [in English].
Bohdanova, M. V. (2013). Konkursnyi balnyi tanets u konteksti khoreohrafichnoho mystetstva XX – pochatku XXI st. [Competition ballroom dance in the context of choreographic art of the 20th – early 21st centuries] [PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Chalmers, P. (1926, February 15). Quicker Foxtrots. Daily Express, 8 [in English].
Levey, E. (1924, November 8). Has our music improved? Popular Music and Dancing Weekly, 47 [in English].
Mayer, B. (2013, June 10). The British Dance Council (BDC) story. Dance Archives. https://archives.dance/2013/06/the-british-dance-council-bdc-story/ [in English].
Merriam-Webster. (n.d.). Quickstep. In Merriam-Webster.com Dictionary. Retrieved January 7, 2024, from https://www.merriam-webster.com/dictionary/quickstep [in English].
Nott, J. J. (2002). Music for the people: Popular music and dance in interwar Britain. Oxford University Press [in English].
Pavliuk, T. (2019). Spetsyfika suchasnoho sportyvnoho balnoho tantsiu v Zakhidnii Yevropi [Specificity of modern sports ball dance in Western Europe]. Ukrainian Culture: The Past, Modern, Ways of Development. Branch: Art Criticism, 30, 170–174. https://doi.org/10.35619/ucpmk.vi30.207 [in Ukrainian].
Richardson, Ph. J. S. (1946). A history of English ballroom dancing: The story of the development of the modern English style. Herbert Jenkins [in English].
Silvester, V. (1990). Modern ballroom dancing. Stanley Paul [in English].
The Quick-Step. (1924, November). Dancing Times, 143 [in English].
Trakalyuk, T. (2014). Stanovlenie i razvitie sportivnogo tantsa v mire [Becoming and development of sport dance is in the world]. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 15: Scientific and Pedagogical Problems of Physical Culture (Physical Culture and Sports), 9(50), 144–149 [in Russian].
Vakulenko, O. (2018). Tradytsii ta novatsii Blackpool Dance Festival: istorychna retrospektyva [Traditions and innovations of the Blackpool Dance Festival: Historical retrospective]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 39, 112–120. https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153669 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.