Діяльність українських незалежних компаній сучасного танцю у 2022–2023 роках
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7646.6.2.2023.295182Ключові слова:
сучасний танець, українська танцювальна компанія, хореографія, танець, танець контемпорарі, мистецтво під час війни, танцювальні вистави, театрАнотація
Мета статті – виявити особливості діяльності незалежних танцювальних компаній сучасного танцю в Україні у 2022–2023 рр. під час війни. Методологія дослідження базується на застосуванні ряду методів: аналітичного – для аналізу тенденцій діяльності українських незалежних компаній сучасного танцю в Україні під час війни; порівняльного – для проведення порівняння їх діяльності, принципів роботи хореографів – засновників та керівників та ін. Ключовим став метод інтерв’ю, що дозволив забезпечити високий рівень достовірності новітньої інформації. Наукова новизна. Вперше проведено аналіз діяльності компаній сучасного танцю в часі війни після повномасштабного вторгнення росії в Україну; введено до наукового обігу нові матеріали, що доповнюють панораму розвитку українських незалежних компаній сучасного танцю в 2022–2023 рр. Висновки. Серед незалежних українських компаній сучасного танцю проаналізовано діяльність під час війни 2022–2023 рр. чотирьох: тих, що продовжили функціонувати («Totem Dance Theatre», К. Шишкарьова, Я. Кайнар; «Leroy Dance Company», О. Дробиш) та тих, що були створені у цей період («Insha Dance Company» І. Мірошниченко, К. Кузнєцова; «Ukrainian Art and Dance Company», А. Забеліна, А. Омеліна). Діяльність цих компаній засвідчила продовження формування ними мистецького хореографічного простору під час війни, наявність активної хореографічної спільноти (ком’юніті) як в Україні, так і українців – танцівників та хореографів – за межами країни, що доводить конкурентоспроможність на світовому ринку. Засновники та керівники колективів – обдаровані та сильні особистості, що в умовах війни не зрадили своєму покликанню, служать хореографічному мистецтву та намагаються вирішувати складні мистецькі та соціокультурні проблеми, а також здійснюють матеріальну допомогу на військові потреби. Дослідження продемонструвало, що для функціонування незалежних компаній сучасного танцю важлива державна та зарубіжна грантова підтримка.
Посилання
Drobysh, O. (2023, July 27). Interviu [Interview] [Audio recording] (Yu. Skyba, Interviewer). In the author’s personal archive [in Ukrainian].
Fedotova, N. V. (2021). Poshyrennia tantsiu kontemporari v Ukraini [Spread of contemporary dance in Ukraine]. Culture and Contemporaneity, 2, 97–103. https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2021.249239 [in Ukrainian].
Fedotova, N. V. (2022, October 11–12). Tanets kontemporari u proiektnii diialnosti v suchasnii Ukraini (na prykladi proiektu "Hovory tilom") [Contemporary dance in project activity in modern Ukraine (on the example of the project "Speak with the body")]. In Khudozhni praktyky ta mystetska osvita u kroskulturnomu prostori suchasnosti [Art practices and art education in the cross-cultural space of modernity] [Conference proceedings] (pp. 135– 137). Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University [in Ukrainian].
Insha Dance Company. (n.d.). Repertuar [Repertoire]. Retrieved September 12, 2023, from https://www.inshatheatre.com/uk/media [in Ukrainian].
Kainar, Ya. (2023, September 19). Interviu [Interview] [Audio recording] (Yu. Skyba, Interviewer). In the author’s personal archive [in Ukrainian].
Leroy Dance Company. (2020, January 13). Tanceval’nyj spektakl’ Rozovoe Vino [Rose Wine dance performance] [Video]. YouTube. https://youtu.be/M52qp31MA18?feature=shared [in Russian].
LeRoy Dance Company. (n.d.). Holovna [Home] [Facebook page]. Facebook. https://www.facebook.com/LeRoyDanceCompany [in Ukrainian].
LeRoy, O. (2017, May 14). Cosmas [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=gslRimGq9jc [in English; in Russian].
Manshylin, O. (2018). Formation and development of contemporary dance in Ukraine. Dance Studies, 1, 37–47. https://doi.org/10.31866/2616-7646.1.2018.140394 [in English].
Miroshnychenko, I., & Kuznietsova, K. (2023, September 2). Interviu [Interview] [Audio recording] (Yu. Skyba, Interviewer). In the author’s personal archive [in Ukrainian].
Nebesnyk, A. V. (2018). Studii suchasnoho tantsiu v Ukraini kintsia XX – pochatku XXI stolittia [Studios of modern dance in Ukraine in the end of XX – the beginning of the XXI century]. Notes on Art Criticism, 33, 346–351 [in Ukrainian].
Omelina, A. (2023, August 13). Interviu [Interview] [Audio recording] (Yu. Skyba, Interviewer). In the author’s personal archive [in Ukrainian].
Plakhotniuk, O. (2021). Filosofske spryiniattia tantsiu na pidvalynakh suchasnoho mystetstva [Philosophical perception of dance on the foundations of modern art]. In European educational values and ways to improve culture and arts education [Internship proceedings] (pp. 43–46). Baltija Publishing [in Ukrainian].
Protas, M. (2023). Mystetstvo v umovakh viiny: na peretyni demokratii ta nihilizmu [Art in conditions of war: At the intersection of democracy and nihilism]. Grail of Science, 24, 804–809. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.17.02.2023.150 [in Ukrainian].
Protas, M., & Bulavina, N. (2022). Ukrainian art in the time of the war: An art episteme shift. American Journal of Art and Design, 7(4), 116–123. https://doi.org/10.11648/j.ajad.20220704.13 [in English].
Shyshkarova, K. (2023, August 29). Interviu [Interview] [Audio recording] (Yu. Skyba, Interviewer). In the author’s personal archive [in Ukrainian].
Totem Dance. (2018, June 14). Contemporary ballet Tetra [Video]. YouTube. https://youtu.be/-_krijYHLT0?si=9qXzj8Ei09Gu64PV [in Ukrainian].
Totem Dance. (n.d.). Pro nas [About us]. Retrieved September 12, 2023, from https://totemdancegroup.com.ua/pro-nas/ [in Ukrainian].
Ukrainian Art and Dance Company [@uadccompanyy]. (n.d.). Home [Instagram profile]. Instagram. Retrieved September 12, 2023, from https://instagram.com/uadccompanyy?igshid=MzRlODBiNWFlZA== [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.