Роль концертмейстера хореографії у забезпеченні творчого процесу
(на прикладі відкритого заняття з класичного танцю у Київському національному університеті культури і мистецтв)
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7646.6.1.2023.283726Ключові слова:
концертмейстер хореографії, Наталія Слупська, класичний танець, творчий процес, Київський національний університет культури і мистецтвАнотація
Мета статті – розкрити особливості професійної діяльності концертмейстера хореографії у процесі підготовки студентів-хореографів у закладі вищої освіти (на матеріалі відкритого уроку з класичного танцю). Методологія. Використано методи аналізу, порівняння, узагальнення, принципи міркування на основі емпіричних даних, висвітлення результатів власної практичної діяльності. Наукова новизна. Вперше висвітлено особистий концертмейстерський досвід Наталії Слупської зі створення оригінальної партитури відкритого заняття з класичного танцю на кафедрі класичної хореографії Київського національного університету культури і мистецтв (4.11.2011, педагоги А. Рехвіашвілі, Т. Лазарчук, Г. Перова, Л. Вишотравка) на основі творів І. С. Баха, В. А. Моцарта, Ф. Шопена, П. де Сенневіля, Ю. Весняка, В. Пухальського. Висновки. Слід констатувати, що професійна діяльність концертмейстерів хореографії досить повільно входить до кола наукової уваги дослідників. Виник розрив між наявними досягненнями концертмейстерів хореографії в Україні та їх науковим і методичним осмисленням та введенням до широкого обігу. Робота концертмейстера класу хореографії досить складна, має свою специфіку, порівняно з виконавською музичною практикою. Концертмейстер забезпечує музичне наповнення процесу формування майбутніх професіоналів у галузі танцювального мистецтва, сприяє вихованню у них художнього смаку. Робота концертмейстера недооцінюється певними педагогами-хореографами, що негативно позначається на творчій атмосфері у класі, гальмує виховний і розвивальний вплив музики та у підсумку небажано відбивається на формуванні фахових компетентностей студентів-хореографів. Ця стаття є лише першим кроком на шляху розкриття широкого кола проблемних питань, що доводиться вирішувати концертмейстеру, який пов’язав свою професійну діяльність із хореографічним мистецтвом.
Посилання
Cavalli, H. (2001). Dance and music. University Press of Florida [in English].
Knosp, S. (1988). A comprehensive performance project in pianoliterature with a manual for the beginning balletaccompanist [Doctoral dissertation, University of Iowa] [in English].
Kravchenko, I. A. (2002). Osoblyvosti muzychnoho vykhovannia na zaniattiakh z khoreohrafii [Peculiarities of musical education in choreography classes]. Pedagogical Sciences, 30, 255–258 [in Ukrainian].
Kravchenko, I. A. (2010). Osnovni pryntsypy muzychnoho oformlennia vprav klasychnoho ekzersysu [Basic principles of musical design of classical exercises]. Kherson State University [in Ukrainian].
Rekhviashvili, A. Yu. (2011, November 4). [Vstupne slovo. Vidkrytyi pokaz kafedry klasychnoi khoreohrafii fakultetu khoreohrafichnoho mystetstva KNUKiM] [Introduction. Open screening of the department of classical choreography of the faculty of choreographic art of KNUCaA] [Video]. Personal archive of N. Slupska [in Ukrainian].
Slupska, N. V. (2017). Pryntsypy roboty kontsertmeistera u klasi khoreohrafii u vyshchykh navchalnykh zakladakh [The principles of the concertmaster’s work in a choreography class in higher educational institutions]. Young Scientist, 11(51), 679–684 [in Ukrainian].
Tsvietkova, L. Yu. (2007). Metodyka vykladannia klasychnoho tantsiu [Methods of teaching classical dance] (2nd ed.). Alterpres [in Ukrainian].
Zorin, V. V. (2018). Metodychni aspekty roboty pianista-kontsertmeistera u khoreohrafichnomu klasi [Methodical aspects of work of pianist-concertmaster in choreographic class]. Scientific Journal of M. P. Dragomanov National Pedagogical University. Series 5: Pedagogical Sciences: Realities and Perspectives, 65, 42–45 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.