Виконавське мистецтво артистів балету Державного дитячого музичного театру у другій половині 1980-х років

Автор(и)

  • Ольга Сергіївна Білаш Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-6910-2238

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.6.1.2023.283722

Ключові слова:

український балет, класичний танець, Державний дитячий музичний театр, балетний театр, хореографія, танець

Анотація

Мета статті – проаналізувати сценічний доробок танцівників Державного дитячого музичного театру впродовж другої половини 1980-х років (А. Кучерук, Є. Костильова, Л. Сафрончик, М. Краснова, О. Сторожук, А. Вдовиченко). Методологія. Застосовано такі методи дослідження: типологізації, загальноісторичний, історико-хронологічний, порівняльно-історичний, системно-структурний та ін. Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній вперше проаналізовано творчу діяльність провідних артистів Державного дитячого музичного театру, висвітлено особливості їх виконавського стилю. Висновки. Аналіз творчої діяльності представлених у дослідженні персоналій артистів балету – Анатолія Кучерука, Євгенії Костильової, Лілії Сафрончик, Марини Краснової, Оксани Сторожук та Андрія Вдовиченка – засвідчує, що професійний рівень балетної трупи Державного дитячого музичного театру у другій половині 1980-х років відповідав високим мистецьким стандартам кращих балетних труп не лише України, а й Європи. Репертуарна політика театру, увиразнена у балетних партіях артистів, свідчить про широкий стилістичний діапазон вистав, відповідно, високий професійний рівень виконавців, здатних втілювати різножанрові твори: від балетів академічної спадщини і радянської класики («Ромео і Джульєтта», «Панночка та хуліган» та ін.) до творів сучасних композиторів і балетмейстерів («Дюймовочка», «Майська ніч», «Мауглі» та ін.). Творчий доробок танцівників підтвердив їх високий технічний рівень, акторську майстерність, значний мистецький потенціал. Творчість названих артистів сприяла загальному розвитку вітчизняного балетного мистецтва та його популяризації у світі.

Біографія автора

Ольга Сергіївна Білаш, Київський національний університет культури і мистецтв

Доцент, заслужений працівник культури України

Посилання

Afanasiev, S. M. (2015). Do istorii kyivskoi shkoly cholovichoho baletnoho vykonavstva: 60 – 70-ti roky XX stolittia [Regarding the history of the Kyiv school of male ballet performance of the 1960-70’s]. Culture and Contemporaneity, 2, 87–92. https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2015.146857 [in Ukrainian].

Bilash, O. S. (2018). Baletmeisterska diialnist Vadyma Fedotova v konteksti rozvytku ukrainskoho muzychnoho teatru ostannoi chverti XX stolittia [Vadim Fedotov’s ballet mastering activities in the context of the development of the Ukrainian musical theater of the last quarter of the 20th century]. Topical Problems of History, Theory and Practice of Artistic Culture, 41, 178–185 [in Ukrainian].

Karpyshyna, L. (1987). Khai bude krashchyi za vsikh [May it be better than all]. Teatralno-kontsertnyi Kyiv, 18, 2–3 [in Ukrainian].

Konkova, H. (1990). Pershyi yuvilei dytiachoho muzychnoho [The first anniversary of the children’s musical]. Teatralno-kontsertnyi Kyiv, 3, 2–4 [in Ukrainian].

Konkova, H. (1991a). "Persha liubov" – Khulihan ["First love" – Hooligan]. Teatralno-kontsertnyi Kyiv, 3, 12–14 [in Ukrainian].

Konkova, H. (1991b). Shchaslyvoho plavannia, Oksano Storozhuk! [Happy sailing, Oksana Storozhuk!]. Teatralno-kontsertnyi Kyiv, 1, 4–6 [in Ukrainian].

Kucherenko, L. (1990). Mov Liliia, tenditna [Like Lily, fragile]. Teatralno-kontsertnyi Kyiv, 17, 9–10 [in Ukrainian].

Lehka, S. A. (2020). Do istorii ukrainskoho baletnoho teatru kintsia XX – pochatku XXI st.: tvorchyi dorobok Serhiia Bondura [The history of the Ukrainian ballet theater of the late 20th – early 21st centuries: Creative work of Serhii Bondur]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 42, 36–41. https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207630 [in Ukrainian].

Lytvynov, V. V., & Shutko, S. M. (1985). Muzychna kazka i balet [Musical fairy tale and ballet]. Teatralno-kontsertnyi Kyiv, 13, 15–17 [in Ukrainian].

Mamaiev, S. (1987). Vidchuttia polotu [The feeling of flying]. Teatralno-kontsertnyi Kyiv, 14, 12–14 [in Ukrainian].

Petryk, O. O. (2020). Baletna trupa Lvivskoho teatru opery ta baletu druhoi polovyny XX – pochatku XXІ stolit: khudozhno-tvorchyi aspekt [Ballet company of Lviv Opera and Ballet Theatry in the second half of the XXth – at the beginning of the XXІst century: artistic and creative aspect] [PhD Dissertation, Vasyl Stefanyk Precarpathian National University] [in Ukrainian].

Stepanska, O. (1988). Oplesky, kvity i… tsukerka [Applause, flowers and... candy]. Teatralno-kontsertnyi Kyiv, 10, 16–18 [in Ukrainian].

Yakovenko, A. (1987). Znaiomtes: Maryna Krasnova [Meet: Marina Krasnova]. Teatralno-kontsertnyi Kyiv, 17, 11–12 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-05

Як цитувати

Білаш, О. С. (2023). Виконавське мистецтво артистів балету Державного дитячого музичного театру у другій половині 1980-х років. Танцювальні студії, 6(1), 20–26. https://doi.org/10.31866/2616-7646.6.1.2023.283722

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ ТАНЦЮ