Бакалаврський творчий проєкт у підготовці студента за освітньо-професійною програмою «Бальна хореографія»

Автор(и)

  • Надія Олександрівна Горбатова Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-2704-464X

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.5.2.2022.269344

Ключові слова:

хореографічний творчий проєкт, бакалаврський проєкт, бальний танець, бакалавр хореографії

Анотація

Мета дослідження – виявити роль творчого проєкту у підготовці студента за освітньо-професійною програмою «Бальна хореографія» у Київському національному університеті культури і мистецтв та з’ясувати його особливості. Методологія. Застосовано методи аналізу та синтезу, дедуктивний метод, порівняння. Наукова новизна. Подано визначення поняття «хореографічний творчий проєкт» у навчальному процесі; введено до наукового обігу методичний досвід щодо бакалаврського хореографічного творчого проєкту, апробований у Київському національному університеті культури і мистецтв за освітньо-професійною програмою «Бальна хореографія». Висновки. Під «хореографічним творчим проєктом» у навчальному процесі розуміємо педагогічну технологію, сутність якої – комплексне застосування наявних та отримання нових знань, умінь, навичок на основі міждисциплінарних зв’язків у процесі самостійного розроблення проблемного питання (ситуації) у сфері хореографічного мистецтва та оформлення (презентація) практичного результату. Така проєктна діяльність акумулює провідні освітні тренди щодо демократизації освітнього середовища, навчання через дослідження, формування індивідуальної освітньої траєкторії студента та ін. Проаналізований методичний досвід щодо реалізації творчого проєкту як форми атестації за освітньо-професійною програмою бакалаврського рівня «Бальна хореографія» у Київському національному університеті культури і мистецтв дозволяє стверджувати, що він не лише діагностує та поглиблює загальні та спеціальні компетентності, зокрема, оригінальні, притаманні названій програмі, а й закладає фундамент для успішного навчання та реалізації проєктів на наступних рівнях вищої освіти, зокрема на третьому (освітньо-творчому). Хореографічний проєкт складається з двох елементів: творчого (постановка хореографічної сюїти, картини, шоу-програми, вистави та ін., де лексика бальної хореографії має складати не менше семидесяти відсотків хореографічного «тексту») та дослідницького (пояснювальна записка – теоретичне обґрунтування концепції, методики розроблення та постановки проєкту, а також дослідження дотичних до теми постановки проблем).

Біографія автора

Надія Олександрівна Горбатова, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат історичних наук, доцент

Посилання

Androshchuk, L. (2019). Innovatsii u praktychnii pidhotovtsi maibutnoho vchytelia khoreohrafii v systemi khoreohrafichno-pedahohichnoi osvity v Ukraini [Innovations in the practical training of the future teacher of choreography in the system of choreographic and pedagogical education in Ukraine]. Aktualni pytannia mystetskoi osvity ta vykhovannia, 1–2(13–14), 211–220 [in Ukrainian].

Androshchuk, L. M. (2013, October 1–3). Tvorchyi proekt yak zasib formuvannia indyvidualnoho styliu diialnosti maibutnoho vchytelia khoreohrafii [The creative project as a means of forming the individual style of activity of the future choreography teacher]. In Teoretychni ta metodychni zasady rozvytku mystetskoi osvity v konteksti yevropeiskoi intehratsii [Theoretical and methodological foundations of the development of art education in the context of European integration], Proceedings of the III International Scientific Conference (pp. 3–4). Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko [in Ukrainian].

Batiuk, N. O. (2018). Strukturni komponenty formuvannia proektnykh umin maibutnikh kerivnykiv khoreohrafichnykh kolektyviv [Structural components of the formation of project skills of future managers of choreographic groups]. Academic notes. Series: Pedagogical Sciences, 163, 77–81 [in Ukrainian].

Cabinet of Ministers of Ukraine. (2018, October 24). Poriadok zdobuttia osvitno-tvorchoho stupenia doktora mystetstva ta navchannia v asystenturi-stazhuvanni [The procedure for obtaining the educational and creative degree of Doctor of Arts and training in an assistantship-internship] (Resolution № 865). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/865-2018-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

Kyiv National University of Culture and Arts. (2021). Osvitno-profesiina prohrama «Balna khoreohrafiia» [Educational and professional program "Ball Choreography"]. https://bit.ly/3hzZKcN [in Ukrainian].

Lymanska, O. V., & Barabash, O. V. (2018). Realizatsiia tvorchykh proiektiv yak skladova profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia khoreohrafii [Implementation of creative projects as a component of the professional competence of the future teacher of choreography]. Academic notes. Series: Pedagogical Sciences, 163, 106–110 [in Ukrainian].

Medvid, T. (2019a, October 7–8). Tvorchi proekty yak zasib formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnoho khoreohrafa [Creative projects as a means of forming professional competencies of the future choreographer]. In Khudozhni praktyky ta mystetska osvita u kroskulturnomu prostori suchasnosti [Art practices and art education in the cross-cultural space of modernity], Proceedings of the V All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (pp. 38–43). Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University [in Ukrainian].

Medvid, T. (2019b). Formuvannia fakhovykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv khoreohrafii metodom proektiv v umovakh vyshchoi shkoly [Development of the creative potential of future specialists in artistic disciplines as a factor in their professional self-realization]. In A. I. Omelchenko (Ed.), Rozvytok tvorchoho potentsialu maibutnikh fakhivtsiv mystetskykh dystsyplin yak faktor yikh profesiinoi samorealizatsii [Development of the creative potential of future specialists in artistic disciplines as a factor in their professional self-realization] (pp. 308–322). Vydavnychyi budynok Melitopolskoi miskoi drukarni [in Ukrainian].

Parkhomenko, O. (2021). Do problemy stvorennia khoreohrafichnoho proiektu v protsesi baletmeisterskoi diialnosti studentiv-mahistriv [To the problem of crafting a choreographic project in the process of ballet master activity of master’s students]. Research Notes. Series "Psychology and Pedagogy Research" (Nizhyn Mykola Gogol State University), 2, 97–101. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2021-PP-2-97-101 [in Ukrainian].

Pidlypska, A., & Bazela, D. (Comps.). (2022). Metodychni rekomendatsii do pidhotovky ta zakhystu bakalavrskoi roboty (tvorchoho proiektu) za spetsialnistiu 024 "Khoreohrafiia" [Methodological recommendations for the preparation and defense of a bachelor’s thesis (creative project) in the specialty 024 "Choreography"]. KNUKiM Publishing Center [in Ukrainian].

Tkachenko, M. (2022). Pedahohichni umovy formuvannia hotovnosti maibutnikh khoreohrafiv do zastosuvannia proektnykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Pedagogical conditions of formation of readiness of future choreographers for application of project technologies in professional activity]. Pedagogical Sciences, 79, 101–105. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.79.264558 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-27

Як цитувати

Горбатова, Н. О. (2022). Бакалаврський творчий проєкт у підготовці студента за освітньо-професійною програмою «Бальна хореографія». Танцювальні студії, 5(2), 148–156. https://doi.org/10.31866/2616-7646.5.2.2022.269344

Номер

Розділ

ТАНЦЮВАЛЬНА ПЕДАГОГІКА