Біографічний метод у дослідженні життя та творчості діячів хореографії

Автор(и)

  • Андрій Ігорович Підлипський Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8086-3532
  • Олександр Борисович Аксьонов Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1870-524X

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.4.2.2021.249305

Ключові слова:

біографічний метод, хореографія, хореографічна культура, феноменологія

Анотація

Мета статті – виявити складники біографічного методу та обґрунтувати раціональність його застосування в процесі проведення досліджень, присвячених діячам хореографічної культури. Методологія. Під час проведення дослідження застосовано аналітичний, компаративний, дедуктивний методи, а також метод теоретичного узагальнення для формулювання висновків. Наукова новизна. Вперше в українській хореології обґрунтовано доцільність використання біографічного методу крізь призму феноменології. Висновки. Методологічний ракурс осмислення хореографічної культури у площині феноменології має виняткове значення, оскільки дозволяє розглянути проблеми, які постають перед нею на загальнонаціональному, регіональному та місцевому рівнях крізь призму історичного минулого та перспектив майбутнього розвитку. Принципи феноменологічного аналізу можна застосувати, досліджуючи біографії діячів хореографічного мистецтва. Важливим є не лише аналіз об’єктивних фактів біографії, а й інтерпретація духовних проявів особистості, що виявляються в результатах її діяльності. Лише поєднання раціональних та ірраціональних підходів у процесі застосування біографічного методу стає запорукою проведення комплексного дослідження. Біографічний метод передбачає врахування такого феномену, як «життєвий досвід» чи «світ людини», що тлумачиться як унікальна територія досвіду конкретної людини. Біографії особистостей, що прислужились розвитку хореографічної культури України, є важливою з позицій сучасної гуманістичної парадигми та збільшення людиноцентричних досліджень.

Біографії авторів

Андрій Ігорович Підлипський, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Олександр Борисович Аксьонов, Київський національний університет культури і мистецтв

Провідний концертмейстер

Посилання

Ananiev, B. (2001). Chelovek kak Predmet Poznaniya [Human as a Subject of Knowledge] (3rd ed.). Piter [in Russian].

Churpita, T. (2018). Mykola Trehubov: Zhyttia i Tvorchist [Mykola Trehubov: Life and Work]. NAKKKiM [in Ukrainian].

Dilthey, W. (2000). Sobranie Sochinenii v 6 Tomakh [Collected Works in 6 Volumes] (Vol. 1; A. Mikhailov & N. Plotnikov, Eds.; V. Malakhov, Trans.). Dom intellektual’noi knigi [in Russian].

Grinin, L. (2011). Lichnost v Istorii: Sovremennye Podkhody [Personality in History: Modern Approaches]. Istoriia i Sovremennost [History and Modernity], 1, 3-40 [in Russian].

Gutnyk, I. (2020). Stanovlennia Tvorchoi Osobystosti Oleksandra Koloska yak Vykonavtsia ta Baletmeistera [Formation of Oleksandr Kolosok Creative Personality as a Performer and Choreographer]. Visnyk Natsionalnoi Akademii Kerivnykh Kadriv Kultury i Mystetstv [National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald], 3, 127-132. https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220116 [in Ukrainian].

Husserl, E. (2005). Izbrannye Raboty [Selected Works] (V. Kurennoy, Comp.). Territoriya budushchego [in Russian].

Korysko, N. (2013). Aktualnist Doslidzhennia Tvorchoi Diialnosti P. Virskoho Zastosuvanniam Biohrafichnoho Metodu [Relevance of the Study of P. Virsky’s Creative Activity Using the Biographical Method]. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo [Bulletin of KNUKiM. Series in Arts], 28, 73-78 [in Ukrainian].

Krymskyi, S. (2003). Zaklyky Dukhovnosti XXI Stolittia: (Z Tsyklu Shchorichnykh Lektsii imeni A. Olenskoi-Petryshyn, 2002 r.) [Appeals to the Spirituality of the XXI Century: (From the Series of Annual Lectures named after A. Olenska-Petryshyn, 2002)]. Akademia [in Ukrainian].

Kurennoy, V. (2005). Fenomenologiya Edmunda Gusserlya [Phenomenology of Edmund Husserl]. In E. Husserl, Izbrannye Raboty [Selected Works] (pp. 7-22). Territoriya budushchego [in Russian].

Logunova, L. (2016). Biograficheskii Metod v Issledovanii Lichnosti: Metodologiya i Arkhitektonika [Biographical Method in the Study of Personality: Methodology and Architectonics]. Vestnik Kemerovskogo Gosudarstvennogo Universiteta. Seriya: Politicheskie, Sotsiologicheskie i Ekonomicheskie Nauki [Bulletin of Kemerovo State University. Series: Political, Sociological and Economic Sciences], 1, 17-23. https://doi.org/10.21603/2500-3372-2016-1-17-23 [in Russian].

Pakhomov, Yu., Krymskiy, S., & Pavlenko, Yu. (1998). Puti i Pereput’ya Sovremennoi Tsivilizatsii [Paths and Crossroads of Modern Civilization]. Mezhdunarodnyi delovoi tsentr [in Russian].

Pidlypskyi, A. (2018). Vnesok Ihoria Nykolyshyna u Rozvytok Narodno-Stsenichnoi Khoreohrafii Ukrainy [Ihor Nykolyshyn’s Contribution to the Development of the Folk-Stage Choreography of Ukraine]. Mystetstvoznavchi Zapysky [Notes on Art Criticism], 33, 352-359 [in Ukrainian].

Shumilova, V. (2018). Pochatkovyi Etap Stanovlennia Tvorchoi Osobystosti Myroslava Mykhailovycha Vantukha (do 80-richchia vid Dnia Narodzhennia) [The Initial Stage of Formation of the Creative Personality of Myroslav Mykhailovych Vantukh (to the 80th Anniversary of His Birth)]. Mizhnarodnyi Visnyk: Kulturolohiia. Filolohiia. Muzykoznavstvo [International Journal: Culturology. Philology. Musicology], 2, 199-204 [in Ukrainian].

Stanishevskyi, Yu. (1962). Pavlo Pavlovych Virskyi: Narodnyi artyst SRSR [Pavlo Pavlovych Virsky: People’s Artist of the USSR]. Derzhavne vydavnytstvo obrazotvorchoho mystetstva i muzychnoi literatury URSR [in Ukrainian].

Voropaieva, T. (2016). Rol Osobystosti v Ukrainskii Istorii kriz Pryzmu Biohrafistyky [The Role of Personality in Ukrainian History through Biographical Studies]. Ukrainska Biohrafistyka [Biographistica Ukrainica], 14, 50-70. https://doi.org/10.15407/ub.14.050 [in Ukrainian].

Zhyrov, O. (2007). Rozvytok Ukrainskoi Narodnoi Khoreohrafii u Mystetsko-Pedahohichnii Spadshchyni ta Diialnosti K. Vasylenka (50-90 roky XX st.) [Development of Ukrainian Folk Choreography in the Artistic and Pedagogical Heritage and Activity of K. Vasylenko (50-90s of the XX Century)] [PhD Dissertation, Zhytomyr Ivan Franko State University] [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Як цитувати

Підлипський, А. І., & Аксьонов, О. Б. (2021). Біографічний метод у дослідженні життя та творчості діячів хореографії. Танцювальні студії, 4(2), 195–204. https://doi.org/10.31866/2616-7646.4.2.2021.249305

Номер

Розділ

ТАНЕЦЬ У МІЖДИСЦИПЛІНАРНІЙ ПЛОЩИНІ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають