Сучасні тенденції хореографічної освіти в Україні

Автор(и)

  • Ольга Олегівна Бігус Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0001-8527-7073

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.4.2.2021.249296

Ключові слова:

хореографічна освіта в Україні, вища мистецька освіта, компетенції, професійна мобільність

Анотація

Мета статті – виявити сучасні тенденції хореографічної освіти в Україні та перспективні підходи підготовки хореографів в умовах вищої мистецької освіти третього десятиліття ХХІ ст. Методологія. Застосовано типологічний метод, що посприяв виявленню особливостей сучасної хореографічної освіти в Україні; метод системного аналізу, завдяки якому розглянуто типові тенденції та підходи професійної підготовки хореографів; метод теоретичного узагальнення та ін. Наукова новизна. Досліджено сучасний стан, виявлено тенденції та окреслено перспективи розвитку вищої хореографічної освіти в Україні; проаналізовано єдину систему формування та розвитку основ професійної мобільності майбутніх фахівців як одну з найбільш перспективних систем; виявлено, що забезпечення міжнародного стандарту освіти вимагає розширення в освітніх програмах «Народна хореографія», «Бальна хореографія» та «Сучасна хореографія» історичних, культурологічних, філософських, психолого-педагогічних та мистецтвознавчих аспектів. Висновки. Сучасна хореографічна освіта в Україні спрямована на розвиток творчих здібностей людини та створення багаторівневої системи мистецької освіти. Проблема розширення культурно-освітнього простору вирішується завдяки використанню різноманітних джерел культури та знань. Парадигма вищої хореографічної освіти в Україні початку третього десятиліття ХХІ ст. орієнтована на підготовку нового типу фахівців – професійно мобільних, які здатні легко пристосовуватися до мінливих умов соціуму, ринку праці, дозвіллєвих умов та ефективно працювати в інноваційному режимі. Розглядаючи професійну мобільність як одну з найважливіших характеристик сучасного фахівця, позиціонуємо єдину систему формування та розвитку її основ як найбільш перспективну систему в хореографічній освіті України. Теоретико-практичний дискурс вищої професійної хореографічної освіти в Україні спрямований на внесення коректив у процес оптимізації підготовки фахівців з метою розширення спектра кваліфікацій за умови збереження алгоритму спадковості кращих педагогічних розробок, що існують на сучасному етапі в мистецьких закладах вищої освіти України.

Біографія автора

Ольга Олегівна Бігус, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, заслужений діяч мистецтв України, професор, декан факультету хореографічного мистецтва

Посилання

Azizkhanova, D., Almetov, N., Turdaliyeva, S., Musakhanova, G., & Aitzhanova, A. (2021). Formation of Professional Mobility of Future Specialists in the Process of Choreographic Education. Cypriot Journal of Educational Sciences, 16(4), 1680-1703. https://doi.org/10.18844/cjes.v16i4.6050

Berezhnaya, E. (2008). Razvitie Osnov Professional’nogo Tvorchestva Budushchikh Khoreografov v Protsesse Izucheniya Predmetov Psikhologo-Pedagogicheskogo Tsikla [Development of the Foundations of Professional Creativity of Future Choreographers in the Process of Studying Subjects of the Psychological and Pedagogical Cycle] [Abstract of PhD Dissertation, Southern Federal University] [in Russian].

Bidiuk, D. (2020). Profesiina Pidhotovka Khoreohrafiv v Universytetakh Velykoi Brytanii [Professional Training of Choreographers in British Universities] [Abstract of PhD Dissertation, Khmelnytskyi National University] [in Ukrainian].

Blagova T. (2011). Khoreohrafichna Osvita v Diialnosti Kulturno-Osvitnikh Ustanov Ukrainy Seredyny XX st. [Choreographic Education of Cultural and Educational Institutions in Ukraine in Mid XX Century]. Pedahohichni Nauky [Pedagogical Sciences], 1(58), 43-47 [in Ukrainian].

Filanovskaya, T. (2011). Dinamika Khoreograficheskogo Obrazovaniya v Khudozhestvennoi Kul’ture Rossii XVIII–XX Vekov [Dynamics of Choreographic Education in the Artistic Culture of Russia in the 18th – 20th Centuries] [Abstract of DSc Dissertation, Herzen State Pedagogical University of Russia] [in Russian].

Limanskaya, O., Kriventsova, I., Podrigalo, L., Yefimova, O., & Jagiello, M. (2020). The Influence of Professional Training Disciplines on the Physical Fitness Level of the Folk Dance Department Students. Pedagogy of Physical Culture and Sports, 24(5), 248-254. https://doi.org/10.15561/26649837.2020.0505

Lusdoc, C., & Namoco, R. (2019). Selecting an SPA (Special Program in the Arts) Major for High School Students Using AHP Combined with Interest Inventory. International Journal of Innovative Research in Education, 6(1), 1-11. https://doi.org/10.18844/ijire.v9i1.4118

Mead, D. (2012). ReOrienting Taiwan’s Modern Dance: The New Generation of Taiwanese Choreographers. In W. Yunyu & S. Burridge (Eds.), Identity and Diversity (pp. 175-192). Routledge India. https://doi.org/10.4324/9780367818425-11

Tezer, M. (2020). Academic Procrastination Behaviours and Problematic Internet Usage of High School Students during the COVID-19 Pandemic Period. International Journal of Special Education and Information Technologies, 6(1), 1-17. https://doi.org/10.18844/jeset.v6i1.5490

Vietrynska, A. (2016, April 14-15). Ukrainska Khoreohrafichna Osvita XXI st.: Suchasnyi Stan ta Shliakhy Vdoskonalennia [Ukrainian Choreographic Education of the XXI Century: Current State and Ways of Improvement]. In Profesiina Mystetska Osvita i Khudozhnia Kultura: Vyklyky XXI Stolittia [Professional Art Education and Art Culture: Challenges of the XXI Century], Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Conference, Kyiv (pp. 17-23). Borys Grinchenko Kyiv University [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Як цитувати

Бігус, О. О. (2021). Сучасні тенденції хореографічної освіти в Україні. Танцювальні студії, 4(2), 154–161. https://doi.org/10.31866/2616-7646.4.2.2021.249296

Номер

Розділ

ТАНЦЮВАЛЬНА ПЕДАГОГІКА