Сучасні тенденції хореографічної освіти в Україні
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7646.4.2.2021.249296Ключові слова:
хореографічна освіта в Україні, вища мистецька освіта, компетенції, професійна мобільністьАнотація
Мета статті – виявити сучасні тенденції хореографічної освіти в Україні та перспективні підходи підготовки хореографів в умовах вищої мистецької освіти третього десятиліття ХХІ ст. Методологія. Застосовано типологічний метод, що посприяв виявленню особливостей сучасної хореографічної освіти в Україні; метод системного аналізу, завдяки якому розглянуто типові тенденції та підходи професійної підготовки хореографів; метод теоретичного узагальнення та ін. Наукова новизна. Досліджено сучасний стан, виявлено тенденції та окреслено перспективи розвитку вищої хореографічної освіти в Україні; проаналізовано єдину систему формування та розвитку основ професійної мобільності майбутніх фахівців як одну з найбільш перспективних систем; виявлено, що забезпечення міжнародного стандарту освіти вимагає розширення в освітніх програмах «Народна хореографія», «Бальна хореографія» та «Сучасна хореографія» історичних, культурологічних, філософських, психолого-педагогічних та мистецтвознавчих аспектів. Висновки. Сучасна хореографічна освіта в Україні спрямована на розвиток творчих здібностей людини та створення багаторівневої системи мистецької освіти. Проблема розширення культурно-освітнього простору вирішується завдяки використанню різноманітних джерел культури та знань. Парадигма вищої хореографічної освіти в Україні початку третього десятиліття ХХІ ст. орієнтована на підготовку нового типу фахівців – професійно мобільних, які здатні легко пристосовуватися до мінливих умов соціуму, ринку праці, дозвіллєвих умов та ефективно працювати в інноваційному режимі. Розглядаючи професійну мобільність як одну з найважливіших характеристик сучасного фахівця, позиціонуємо єдину систему формування та розвитку її основ як найбільш перспективну систему в хореографічній освіті України. Теоретико-практичний дискурс вищої професійної хореографічної освіти в Україні спрямований на внесення коректив у процес оптимізації підготовки фахівців з метою розширення спектра кваліфікацій за умови збереження алгоритму спадковості кращих педагогічних розробок, що існують на сучасному етапі в мистецьких закладах вищої освіти України.
Посилання
Azizkhanova, D., Almetov, N., Turdaliyeva, S., Musakhanova, G., & Aitzhanova, A. (2021). Formation of Professional Mobility of Future Specialists in the Process of Choreographic Education. Cypriot Journal of Educational Sciences, 16(4), 1680-1703. https://doi.org/10.18844/cjes.v16i4.6050
Berezhnaya, E. (2008). Razvitie Osnov Professional’nogo Tvorchestva Budushchikh Khoreografov v Protsesse Izucheniya Predmetov Psikhologo-Pedagogicheskogo Tsikla [Development of the Foundations of Professional Creativity of Future Choreographers in the Process of Studying Subjects of the Psychological and Pedagogical Cycle] [Abstract of PhD Dissertation, Southern Federal University] [in Russian].
Bidiuk, D. (2020). Profesiina Pidhotovka Khoreohrafiv v Universytetakh Velykoi Brytanii [Professional Training of Choreographers in British Universities] [Abstract of PhD Dissertation, Khmelnytskyi National University] [in Ukrainian].
Blagova T. (2011). Khoreohrafichna Osvita v Diialnosti Kulturno-Osvitnikh Ustanov Ukrainy Seredyny XX st. [Choreographic Education of Cultural and Educational Institutions in Ukraine in Mid XX Century]. Pedahohichni Nauky [Pedagogical Sciences], 1(58), 43-47 [in Ukrainian].
Filanovskaya, T. (2011). Dinamika Khoreograficheskogo Obrazovaniya v Khudozhestvennoi Kul’ture Rossii XVIII–XX Vekov [Dynamics of Choreographic Education in the Artistic Culture of Russia in the 18th – 20th Centuries] [Abstract of DSc Dissertation, Herzen State Pedagogical University of Russia] [in Russian].
Limanskaya, O., Kriventsova, I., Podrigalo, L., Yefimova, O., & Jagiello, M. (2020). The Influence of Professional Training Disciplines on the Physical Fitness Level of the Folk Dance Department Students. Pedagogy of Physical Culture and Sports, 24(5), 248-254. https://doi.org/10.15561/26649837.2020.0505
Lusdoc, C., & Namoco, R. (2019). Selecting an SPA (Special Program in the Arts) Major for High School Students Using AHP Combined with Interest Inventory. International Journal of Innovative Research in Education, 6(1), 1-11. https://doi.org/10.18844/ijire.v9i1.4118
Mead, D. (2012). ReOrienting Taiwan’s Modern Dance: The New Generation of Taiwanese Choreographers. In W. Yunyu & S. Burridge (Eds.), Identity and Diversity (pp. 175-192). Routledge India. https://doi.org/10.4324/9780367818425-11
Tezer, M. (2020). Academic Procrastination Behaviours and Problematic Internet Usage of High School Students during the COVID-19 Pandemic Period. International Journal of Special Education and Information Technologies, 6(1), 1-17. https://doi.org/10.18844/jeset.v6i1.5490
Vietrynska, A. (2016, April 14-15). Ukrainska Khoreohrafichna Osvita XXI st.: Suchasnyi Stan ta Shliakhy Vdoskonalennia [Ukrainian Choreographic Education of the XXI Century: Current State and Ways of Improvement]. In Profesiina Mystetska Osvita i Khudozhnia Kultura: Vyklyky XXI Stolittia [Professional Art Education and Art Culture: Challenges of the XXI Century], Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Conference, Kyiv (pp. 17-23). Borys Grinchenko Kyiv University [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.