Становлення мистецько-педагогічної школи кафедри хореографії Київського інституту культури імені О. Є. Корнійчука

Автор(и)

  • Наталія Миколаївна Миронюк Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0001-7413-7112

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.4.2.2021.249281

Ключові слова:

кафедра хореографії Київського інституту культури, мистецько-педагогічна школа, Кім Василенко, хореографія, танець

Анотація

Мета статті – проаналізувати процес становлення мистецько-педагогічної школи кафедри хореографії КДІК ім. О. Є. Корнійчука. Методологія. Систематизація інформації, розгляд подій у хронологічній послідовності, екстраполяція змісту поняття «наукова школа» в художньо-педагогічну галузь дозволили здійснити науково об’єктивне дослідження. Наукова новизна. Вперше проаналізовано створення кафедри хореографії Київського державного інституту культури імені О. Є. Корнійчука в аспекті становлення художньо-педагогічної школи. Висновки. Створення першої в УРСР кафедри хореографії у Київському державному інституті культури імені О. Є. Корнійчука стало одночасно фундаментом для мистецько-педагогічної школи, лідер якої К. Василенко об’єднав однодумців, що дотримувалися прогресивних принципів єдиної творчої команди, здатної до критики та самокритики, паритетних стосунків керівника-лідера та членів команди. Серед першого складу кафедри, що стояв біля витоків мистецько-педагогічної школи, – А. Гуменюк, Г. Березова, В. Володько, В. Пасютинська, Ф. Баклан та ін. Специфіка такої школи полягає в синтезуванні педагогічної, мистецької та наукової діяльності. Постановочна творчість педагогів та студентів, виконавська діяльність студентів в інституті та поза ним, участь у різних мистецьких заходах дозволяє розглядати діяльність кафедри хореографії не лише як навчально-тренувальну практику, а як внесок у розвиток хореографічного мистецтва. Основним напрямом діяльності мистецько-педагогічної школи було обрано розвиток народно-сценічної хореографії, формування методичних основ українського танцю як самостійної навчальної дисципліни, що привело до збагачення репертуару студентського колективу на кафедрі українськими народно-сценічними танцями та поширення цієї тенденції у практичній діяльності випускників. Цей аспект творчого розвитку кафедри є доволі перспективним для подальших наукових розвідок.

Біографія автора

Наталія Миколаївна Миронюк, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Посилання

Blahova, T. (2021). Rozvytok Khoreohrafichnoi Osvity v Ukraini (XX – Pochatok XXI Stolittia) [Development of Choreographic Education in Ukraine (XX – Early XXI Century)] [Doctoral Dissertation, Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University] [in Ukrainian].

Gutnyk, I. (2019). Kafedra Narodnoi Khoreohrafii Kyivskoho Natsionalnoho Universytetu Kultury i Mystetstv v Konteksti Stanovlennia ta Rozvytku Vyshchoi Khoreohrafichnoi Osvity v Ukraini [Departament of Folk Choreography of the Kyiv National University of Culture and Arts in the Context of Establishment and Development of Higher Choreographic Education in Ukraine]. Visnyk Natsionalnoi Akademii Kerivnykh Kadriv Kultury i Mystetstv [National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald], 3, 251-257. https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2019.191775 [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (2013). Naukovi Shkoly v Pedahohitsi [The Problem of Scientific Schools in Pedagogy]. Osvita Doroslykh: Teoriia, Dosvid, Perspektyvy [Adult Education: Theory, Experience, Prospects], 6, 7-28 [in Ukrainian].

Humeniuk, A. (1963). Narodne Khoreohrafichne Mystetstvo Ukrainy [Folk Choreographic Art of Ukraine]. Academy of Sciences of the Ukrainian SSR.

Humeniuk, A. (Comp.), & Virsky, P. (Ed). (1969). Ukrainski Narodni Tantsi [Ukrainian Folk Dances]. Naukova dumka [in Ukrainian].

Lugovenko, T. (2018). Rol Vzaiemozviazku Profesiinykh ta Samodiialnykh Kolektyviv Narodnoho Tantsiu u Vykhovanni Pidrostaiuchoho Pokolinnia v Ukraini (40–80-i Roky XX Stolittia) [The Role of the Relationship between Professional and Amateur Folk Dance Groups in the Education of The Younger Generation in Ukraine (40-80s of the Twentieth Century)]. Naukovyi Chasopys Natsionalnoho Pedahohichnoho Universytetu imeni M. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni Nauky: Realii ta Perspektyvy, 63, 102-107 [in Ukrainian].

Pidlypska, A. (2013). Rehionalni Shkoly Balnoho Tantsiu v Ukraini [Regional Ballroom Dance Schools in Ukraine]. Aktualni Problemy Istorii, Teorii ta Praktyky Khudozhnoi Kultury [Topical Problems of History, Theory and Practice of Artistic Culture], 30, 344-350 [in Ukrainian].

Pidlypska, A. (2015, April 17-18). Kafedra Khoreohrafii Kyivskoho Derzhavnoho Instytutu Kultury im. O. Korniichuka Kriz Pryzmu Sotsiokulturnoi Polityky Druhoi Polovyny XX Stolittia [Department of Choreography of Kyiv State Institute of Culture Through the Prism of Socio-Cultural Policy of the Second Half of the Twentieth Century]. In A. Pidlypska (Comp.), Dynamika Rozvytku Vyshchoi Khoreohrafichnoi Osvity yak Skladovoi Khudozhnoi Kultury Ukrainy (do 45-richchia Zasnuvannia Kafedry Khoreohrafii KNUKiM) [Dynamics of Development of Higher Choreographic Education as a Component of Artistic Culture of Ukraine (to the 45th Anniversary of the Founding of the Department of Choreography KNUKiM)], Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, Kyiv (pp. 31-36). KNUKIM Publishing [in Ukrainian].

Sheiko, V., Kanistratenko, M., & Kushnarenko, N. (2011). Naukovi Shkoly Kulturolohichno- Mystetskoho ta Bibliotechno-Informatsiinoho Profiliv: Oznaky Identyfikatsii [Scientific Schools of Culturological-Artistic and Library-Informational Profiles: Signs of Identification]. Visnyk Kharkivskoi Derzhavnoi Akademii Kultury [Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture], 34, 4-18 [in Ukrainian].

Tsvietkova, L. (2020, April 25). "Vdiachnist Kriz Desiatylittia" (Pedahohy-Fundatory Kafedry Khoreohrafii Kyivskoho Derzhavnoho Instytutu Kultury) ["Gratitude Through the Decades" (Teachers-Founders of the Department of Choreography of the Kyiv State Institute of Culture)]. In A. Pidlypska (Comp.), Tradytsii ta Novatsii v Khoreohrafichnii Kulturi (do 50-richchia Kafedry Khoreohrafii Kyivskoho Natsionalnoho Universytetu Kultury i Mystetstv) [Traditions and Innovations in Choreographic Culture (to the 50th Anniversary of the Department of Choreography of Kyiv National University of Culture and Arts)], Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, Kyiv (pp. 12-17). KNUKIM Publishing [in Ukrainian].

Zhyrov, O. (2007). Rozvytok Ukrainskoi Narodnoi Khoreohrafii u Mystetsko-Pedahohichnii Spadshchyni ta Diialnosti K. Vasylenka (50-90 roky XX st.) [Development of Ukrainian Folk Choreography in the Artistic and Pedagogical Heritage and Activity of K. Vasylenko (50-90s of the XX Century)] [PhD Dissertation, Zhytomyr Ivan Franko State University] [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Як цитувати

Миронюк, Н. М. (2021). Становлення мистецько-педагогічної школи кафедри хореографії Київського інституту культури імені О. Є. Корнійчука. Танцювальні студії, 4(2), 108–116. https://doi.org/10.31866/2616-7646.4.2.2021.249281

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ ТАНЦЮ