Основні підходи до музичного оформлення уроків хореографічних дисциплін (на основі практичного досвіду концертмейстера)

Автор(и)

  • Людмила Володимирівна Гладка Київський національний університет культури і мистецтв, Національний університет фізичного виховання і спорту України https://orcid.org/0000-0001-6932-1855

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.4.1.2021.236229

Ключові слова:

хореографічні дисципліни, концертмейстер хореографічного класу, музичне оформлення уроку хореографії, танець

Анотація

Мета статті – проаналізувати сучасні підходи до ролі концертмейстера в хореографічних класах. Методологія. У статті висвітлено підходи до музичного оформлення уроків з різних хореографічних дисциплін на основі спостереження й творчих експериментів у процесі багаторічного практичного досвіду роботи провідним концертмейстером факультету хореографічного мистецтва Київського національного університету культури і мистецтв, а також Київської державної академії мистецтв, Національного університету фізичного виховання і спорту України. Наукова новизна. Уперше в українській хореології порушено проблему переосмислення ролі концертмейстера задля усвідомлення її значущості в навчанні й вихованні майбутніх хореографів – виконавців, постановників та викладачів, а також важливості творчо орієнтованої співпраці педагога-хореографа і виконавця-концертмейстера в навчальному процесі. Висновки. Необхідною передумовою плідної творчої співпраці викладача хореографічних дисциплін та концертмейстера, утворення в спільній роботі успішного творчого тандему є знання педагогом-хореографом елементарної теорії музики, відомостей з аналізу музичних форм, італійської музичної термінології, одночасно обізнаність концертмейстера у основах хореографії, французькій термінології, що застосовується у класичному танці, а також термінології інших напрямів хореографічного мистецтва. Досвід концертної діяльності піаніста та досвід щоденної концертмейстерської роботи взаємопов’язані. Підвищення загального рівня майстерності концертмейстерів хореографічних дисциплін закладів вищої освіти, їхнє творче ставлення до власної діяльності, активна участь концертмейстерів у процесі музичного виховання майбутніх танцівників, балетмейстерів і педагогів є запорукою плідного розвитку хореографічного мистецтва в цілому.

Біографія автора

Людмила Володимирівна Гладка, Київський національний університет культури і мистецтв, Національний університет фізичного виховання і спорту України

Провідний концертмейстер, викладач

Посилання

Bezuglaya, G. (2005). Kontsertmeister Baleta [Concertmaster of the Ballet]. Russian Ballet Academy [in Russian].

Bezuglaya, G. (2009). Analiz Baletnoi i Tantseval’noi Muzyki [Analysis of Ballet and Dance Music]. Polytechnic University Publishing [in Russian].

Bezuglaya, G. (2015). Muzykal’nyi Analiz v Rabote Pedagoga-Khoreografa [Musical Analysis in the Work of a Teacher-Choreographer]. Lan’, Planeta muzyki [in Russian].

Bezuglaya, G. (2016). Novyi Kontsertmeister Baleta [New Concertmaster of the Ballet]. Lan’, Planeta muzyki [in Russian].

Molchanova, T. (2013). Vykorystannia Systemno-Funktsionalnoho Pidkhodu v Roboti Baletnoho Kontsertmeistera [The Use of a System-Functional Approach in the Work of a Ballet Accompanist]. Aktualni Problemy Istorii, Teorii ta Praktyky Khudozhnoi Kultury [Topical Problems of History, Theory and Practice of Artistic Culture], 31, 236-247 [in Ukrainian].

Nastiuk, O. (2013). Osoblyvosti Roboty Kontsertmeistera na Urokakh Klasychnoho Tantsiu [Features of the Accompanist’s Work in Classical Dance Lessons]. Visnyk Luhanskoho Natsionalnoho Universytetu Imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni Nauky [Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University. Pedagogical Sciences], 10(2), 117-123 [in Ukrainian].

Slupska, N. (2018). Praktychni Rekomendatsii ta Osoblyvosti Roboty Kontsertmeistera u Klasi Khoreohrafii [Practical Recommendations and Features of Concert Messenger Work in the Class of Choreography]. Aktualni Problemy Istorii, Teorii ta Praktyky Khudozhnoi Kultury [Topical Problems of History, Theory and Practice of Artistic Culture], 41, 224-232 [in Ukrainian].

Voloshyna, L. (2010). Osnovni Pryntsypy Muzychnoho Oformlennia Uroku Klasychnoho Tantsiu [Basic Principles of Musical Design of a Classical Dance Lesson]. Naukovi Zapysky Natsionalnoho Universytetu “Ostrozka Akademiia”. Seriia “Psykholohiia i Pedahohika” [Scientific Notes of Ostroh Academy National University, “Psychology and Pedagogy” Series], 16, 31-40 [in Ukrainian].

Yarmolovich, L. (1968). Printsipy Muzykal’nogo Oformleniya Uroka Klassicheskogo Tantsa [Music Principles for a Classical Dance Lesson]. Muzyka [in Russian].

Zorin, V. (2017). Osoblyvosti Orhanizatsiï Uroku Klasychnoho Tantsiu u Vyshchykh Zakladakh Osvity z Pozytsii Kontsertmeistera [Features of Organization of a Classical Dance Lesson in Higher Educational Institutions from the Point of View of the Concertmaster]. Teoriia ta Metodyka Navchannia ta Vykhovannia [Theory and Methods of Teaching and Education], 43, 140-147. http://doi.org/10.5281/zenodo.1243589 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-02

Як цитувати

Гладка, Л. В. (2021). Основні підходи до музичного оформлення уроків хореографічних дисциплін (на основі практичного досвіду концертмейстера). Танцювальні студії, 4(1), 66–75. https://doi.org/10.31866/2616-7646.4.1.2021.236229

Номер

Розділ

ТАНЦЮВАЛЬНА ПЕДАГОГІКА