Роль хореографа у фігурному катанні на ковзанах

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.3.2.2020.220540

Ключові слова:

хореограф, фігурне катання на ковзанах, техніко-естетичні види спорту, танець

Анотація

Мета статті – виявити роль хореографа в роботі зі спортсменами фігурного катання на ковзанах. Методологія. Історико-хронологічний підхід, метод мистецтвознавчого аналізу виступів фігуристів, порівняльний метод забезпечили проведення дослідження. Наукова новизна. Вперше акцентовано увагу на ролі хореографа в підготовці спортсменів фігурного катання на ковзанах та створенні спортивних програм для них. Висновки. Художній ефект виступу у фігурному катанні на ковзанах, що досягається красою і гармонійністю рухів, за умови їх органічної єдності з музикою, забезпечується значною мірою хореографом, який створює танцювальне тло спортивної композиції, забезпечує поєднання художнього і спортивного. На озброєнні у хореографа спортивних програм весь спектр різновидів, напрямів та стилів хореографічного мистецтва. Важливою рисою створюваних композицій є естрадність, що передбачає яскраве розкриття індивідуальності виконавців. Для створення індивідуального танцювального стилю спортсменів-фігуристів необхідні довготривалі, систематичні заняття упродовж років. Робота хореографа з підготовки фігуристів вимагає поєднання традиційних для танцювального мистецтва методів та форм роботи зі специфічними спортивними вимогами (екзерсис біля станка та на середині залу, адаптований для досягнення максимальної користі для фігуристів, зокрема, на вузькій опорі). При розробці музичного супроводу для виступу хореограф повинен брати до уваги психофізичні особливості та емоційні можливості окремого виконавця, пари або групи спортсменів, адже спортсмени різною мірою можуть володіти найрізноманітнішими амплуа (героїчного, романтичного, драматичного, комічного та ін. характеру). Хореографу варто також бути обережним з використанням для спортивних композицій музичних фрагментів з балетних вистав, де композитор створює образ філософського звучання.

Біографія автора

Kateryna Sytchenko, Харківська державна академія фізичної культури

Викладачка

Посилання

Absalyamova, I. V. (1983). Sovershenstvovanie tekhniki figurnogo kataniya na kon’kakh (sportivnye tantsy na l’du) [Improving the Technique of Figure Skating (Ice Dancing)]. SCOLIPE [in Russian].

Medvedieva, I. M. (2002). Sistema podgotovki sportsmenov v figurnom katanii na kon’kakh [The System of Training Athletes in Figure Skating]. Olimpiiskaya Literatura [in Russian].

Medvedieva, I. M. (2014). Tendentsii rozvytku fihurnoho katannia na kovzanakh u sviti [Trends in the Development of Figure Skating in the World]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences. Physical Education and Sports, 118(4), 115-117 [in Ukrainian].

Pomelova, M. P., & Tikhomirov, A. K. (1985). Istoriia figurnogo kataniia na konkakh [The History of Figure Skating]. Moscow Regional State Institute of Physical Education [in Russian].

Pres-Sluzhba Viddilennia NOK Ukrainy v Odeskii Oblasti. (2019, February 25). Tsei den v istorii. 25 rokiv tomu odeska fihurystka Oksana Baiul stala olimpiiskoiu chempionkoiu! [This Day in History. 25 Years Ago Odessa Figure Skater Oksana Baiul Became an Olympic Champion!]. Branch of the National Olympic Committee of Ukraine in Odessa Region. https://noc-odessa.org.ua/novyny/novyny/377-25-rokiv-nazad-oksana-bayul-stala-olimpiiskoiu-chempionkoiu-video.html?fb_comment_id=2216303651753019_2218057978244253 [in Ukrainian].

Ryzhkin, V. I. (1970). Tantcy na Ldu [Dancing on Ice]. Fizkultura i Sport [in Russian].

Sytchenko, K. V. (2018). Khoreohrafichna pidhotovka yak osnova uspishnoho vystupu vykonavtsiv sportyvnykh tantsiv na lodu [Choreographic Composition of Performance Exhibitors of Sport Dances on Ice]. Ukrainian Culture: Past, Modern and Ways of Development, 28, 272- 276 [in Ukrainian].

Tikhonov, V. P. (Comp.). (1985). Osnovy khoreograficheskoi podgotovki figuristov [The Basics of the Choreographic Training of Figure Skaters]. Glavnoe Upravlenie Nauchno-Metodicheskoi Raboty [in Russian].

Todorova, V. (2018). Teoretyko-metodychni osnovy khoreohrafichnoi pidhotovky v tekhniko-estetychnykh vydakh sportu (na materiali sportyvnoi aerobiky) [Theoretical and Methodological Foundations of Choreographic Training in Technical and Aesthetic Sports (on the Material of Sports Aerobics)]. Lviv State University of Physical Culture [in Ukrainian].

Ukrainskyi Forpost Sportu. (2017, February 4). Zolotyi vystup Oleksandry Nazarovoi ta Maksyma Nikitina na Universiadi 2017 [Golden Performance of Oleksandra Nazarova and Maksym Nikitin at the 2017 Universiade] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=2q- ZXV5Wtt8.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-24

Як цитувати

Sytchenko, K. (2020). Роль хореографа у фігурному катанні на ковзанах. Танцювальні студії, 3(2), 179–186. https://doi.org/10.31866/2616-7646.3.2.2020.220540

Номер

Розділ

ТАНЕЦЬ У МІЖДИСЦИПЛІНАРНІЙ ПЛОЩИНІ