Балетмейстерська діяльність Миколи Трегубова в Одеському академічному театрі опери та балету (1958–1970)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.3.1.2020.203931

Ключові слова:

Микола Трегубов, Одеський академічний театр опери та балету, балетмейстер, творча діяльність

Анотація

Мета статті – проаналізувати балетмейстерську діяльність Миколи Трегубова в Одеському академічному театрі опери та балету. Методологія. Застосовано історичний, історіографічний та аналітичний підходи. Наукова новизна. У статті вперше детально проаналізовано балетмейстерські постановки М. Трегубова в Одеському академічному театрі опери та балету в 1958–1970 рр. Висновки. Період роботи головного балетмейстера М. Трегубова в Одеській опері характеризується значним збільшенням балетних постановок у театральній афіші театру, що не завжди були якісно рівноцінними. Майстра не зупиняли скромні можливості трупи, він не боявся братися за твори, що до того вже були поставлені провідними балетмейстерами Радянського Союзу. Такі спектаклі, як «Пер Ґюнт» Е. Ґріга, «Великий вальс» Й. Штрауса, «Спартак» А. Хачатуряна, «Отелло» О. Мачаваріані, збагатили репертуар Одеського театру. Серед багатьох тем, що хвилювали балетмейстера, була й сучасна. Хореограф використовував музичні твори радянських композиторів у постановках балетів «Блакитна стрічка», «Торжество любові», «Берег надії» та «Пісня синього моря». Спектаклі майстра хвилювали й запам’ятовувалися, довго трималися в репертуарі театру, про них говорили та сперечалися театральні оглядачі. Загалом на сцені Одеського театру опери та балету, за нашими підрахунками, М. Трегубов здійснив постановку 21 балету, а також різноманітних танців в операх. Період балетмейстерства М. Трегубова припав на непростий час реставрації театру (1965–1967), який хореограф використав з користю для підвищення професійного рівня балетної трупи та оновлення репертуару. Серед вихованців М. Трегубова були провідні танцівники І. Михайличенко, Е. Караваєва, В. Каверзін, С. Вальтер, які згодом стали народними та заслуженими артистами УРСР.

Біографія автора

Tetiana Churpita, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Goldina, N. (1958, November 25). Bolshoi vals [The Great Waltz]. Znamia kommunizma, p. 3 [in Russian].

Grigorovich, Yu. (Ed.). (1981). Balet: Entsiklopediya [Ballet: Encyclopedia]. Sovetskaya entsiklope­diya [in Russian].

Khanko, S. (1965, May 23). "Per Giunt". Premera v Donetckom teatre opery i baleta ["Peer Gynt." Premiere at the Donetsk Opera and Ballet Theater]. Sotsialistychnyi Donbas, p. 3 [in Russian].

Kogan, S. (1984, April 23). Vechno yunaya Terpsikhora [Forever Young Terpsichore]. Vechernyaya Odessa, p. 3 [in Russian].

Kogan, S. (2007, September 23). Muzykalnoe serdtce Odessy [The musical heart of Odessa]. Odessa1. com. https://odessa1.com/articles/muzykalnoe-serdce-odessy918881.html [in Russian].

Kuznetcova, I. (1974). Doroga dlinoiu v piatdesiat let (k 50-letiiu odesskogo baleta) [Fifty years long road (to the 50th anniversary of the Odessa ballet)]. Teatralna Odesa, 1-2, 21-26 [in Russian].

Personnel attestation cases of teachers approved at the academic rank for the year 1980. (1980). (Fund R–1516, Inventory "L", File 195). Archive of the Kyiv National University of Culture and Arts, Kyiv [in Ukrainian].

Rozen, A. & Shumakova, A. (1964). Odesskii teatr opery i baleta [Odessa Opera and Ballet Theater]. Odesskoe knizhnoe izdatelstvo [in Russian].

Stanyshevskіі, Yu. (1964, September 26). Zhyzn v tantse [Life in dance]. Znamіa kommunizma, p. 3 [in Russian].

Suritc, E. (Ed.). (1966). Vse o balete: Slovar-spravochnik [All About Ballet: A Reference Dictionary]. Muzyka [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-05

Як цитувати

Churpita, T. (2020). Балетмейстерська діяльність Миколи Трегубова в Одеському академічному театрі опери та балету (1958–1970). Танцювальні студії, 3(1), 36–44. https://doi.org/10.31866/2616-7646.3.1.2020.203931

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ ТАНЦЮ