Засоби гімнастики і акробатики у підготовці фахівців танцювального мистецтва

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.2.2018.154497

Ключові слова:

хореографія, гімнастика, акробатика, підготовка, фахівці, танцювальне мистецтво

Анотація

Мета дослідження – виявити основні (базові) засоби гімнастики і акробатики, які необхідні у підготовці фахівців танцювального мистецтва. Методи дослідження. У процесі дослідження було використано теоретичний аналіз й узагальнення науково-методичної та спеціальної літератури, педагогічні спостереження, узагальнення педагогічного досвіду, аналіз навчальних програм вищих і спеціальних навчальних закладів з підготовки фахівців спеціальності 024 Хореографія. Наукова новизна дослідження полягає у виділенні та характеристиці основних засобів гімнастики й акробатики, які можна використовувати для підготовки фахівців танцювального мистецтва. Висновки. Аналіз науково-методичної та спеціальної літератури, багаторічний досвід практичної роботи дали підстави відмітити гостру необхідність сумісної роботи педагогів фахових дисциплін і тренерів з гімнастики й акробатики для якісної підготовки фахівців танцювального мистецтва. Така діяльність дала б змогу розробити відповідну програму викладання дисципліни «Гімнастика і акробатика» на основі накопиченого наукового досвіду роботи в спорті з урахуванням вимог і тенденцій розвитку танцювального мистецтва, впровадити в практику новаторські методики навчання, що сприяло б підвищенню фізичної підготовленості танцюристів, оптимальному розвитку необхідних фізичних якостей, профілактиці травматизму, створенню нових сучасних постановок з використанням елементів гімнастики й акробатики.

Біографія автора

Valentyna Sosina, Львівський державний університет фізичної культури

Кандидат педагогічних наук, професор

Посилання

Dmytrenko, Yu.V., Havrysh, V.P., & Lytovchenko, H.O. (2006). Formuvannia metodolohii v tekhniko-estetychnykh vydakh sportu [Formation of methodology in techno-aesthetic sports]. In S.S. Yermakov (Ed.) Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu [Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical training and sports] (No. 5, pp. 20–22). Kharkiv: Kharkiv State Academy of Design and Arts [in Ukrainian].

Ivanov, I.V., & Avramenko, O.V. (2014). Teoretychne obgruntuvannia predmetnoho vyvchennia khoreohrafii yak navchalnoi dystsypliny u profesiinii pidhotovtsi treneriv u skladno-koordynatsiinykh vydakh sportu z muzychnym suprovodom [Theoretical substantiation of the subject study of choreography as a discipline in the training of trainers in complex coordination sports with musical accompaniment]. In Fizychna kultura, sport ta zdorovia [Physical culture, sports and health], Proceedings of the 14th Internetional Scientific and Practical Conference (pp. 73–76). Kharkiv: Kharkiv State Academy of Physical Culture. Retrieved from http://hdafk. kharkov.ua/docs/konferences/konf_10_12_2014.pdf [in Ukrainian].

Karpenko, L.A. (Ed.). (2003). Hudozhestvennaya gimnastika [Rhythmic gymnastics]. Moscow: Vserossiyskaya federatsiya hudozhestvennoy gimnastiki [in Russian].

Kotenko, N.V. (2012). Osobennosti horeograficheskoy podgotovki v sportivnyih tantsah [Features of choreographic training in sport dancing]. Vestnik sportivnoy nauki, 2, 63–66 [in Russian].

Nikiforova, A.V., Klochkova, A.A., & Lavruhina, G.M. (2010). Gimnastika kak neot'emlemaya chast v podgotovke artistov baleta [Gymnastics as an integral part in the preparation of ballet dancers]. In Materialyi Mezhdunarodnoy nauchnoy konferentsii, posvyaschennoy 75-letiyu hudozhestvennoy gimnastike [Proceedings of the Internetional Scientific Conference, dedicated to the 75th anniversary of rhythmic gymnastics] (pp. 74–83). St. Petersburg [in Russian].

Sabantseva, T.V. (2017). Horeograficheskiy trenazh: suschnost, ponyatiya i znacheniya v fizicheskom vospitanii bakalavrov po napravleniyu podgotovki «horeograficheskoe iskusstvo» [Choreographic training: the essence, concepts and meanings in the physical education of bachelors in the direction of training "choreographic art"]. Nauka o cheloveke: gumanitarnyie issledovaniya, 3 (29), 157–161. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/horeograficheskiy-trenazh-suschnost-ponyatiya-i-znachenie-v-fizicheskom-vospitanii-bakalavrov-po-napravleniyu-podgotovki [in Russian].

Sosina, V.Yu., & Netolya, V.A. (2014). Akrobatika dlya vseh [Acrobatics for all]. Kyiv: National University of Ukraine on Physical Education and Sport [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Sosina, V. (2018). Засоби гімнастики і акробатики у підготовці фахівців танцювального мистецтва. Танцювальні студії, (2), 86–92. https://doi.org/10.31866/2616-7646.2.2018.154497

Номер

Розділ

ТАНЦЮВАЛЬНА ПЕДАГОГІКА