Міфопоетична символіка лотоса в хореографічній культурі Китаю
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7646.2.2018.154388Ключові слова:
хореографічна культура Китаю, міфопоетична символіка лотоса, хореографія, танецьАнотація
Мета дослідження Сучасний Китай стає усе більш важливим у міжнародних стосунках, проте багато компонентів культурної спадщини країни залишаються невідомими за її межами. Тож є необхідність вивчення достеменних танцювальних традицій китайського танцю у багатстві його форм і регіональних культурних контекстів. Методологія. У дослідженні використано герменевтичний метод як апарат інтерпретації символіки, що посідає важливе місце в національному театрі та видовищних мистецтвах Китаю. Крім того, використано історичний, культурологічний та мистецтвознавчий методи. Зазначена методологія дозволяє розкрити та піддати аналізу певні зразки застосування ідей та образів східної художньої культури стосовно ідеологічних моделей китайського суспільства в конкретних історичних умовах, тобто наблизити їх розуміння до відповідних сюжетних мотивів та ідейних джерел певного періоду. Наукова новизна. Аналіз міфопоетичної символіки (паралелі з міфологією, теософією, українською поетичною традицією) суміщається із практичними рекомендаціями щодо виконання певних прийомів танцю лотоса («Хехуа у») солісткою або жіночим хореографічним колективом для достеменного втілення образної сфери китайського танцю. Висновки. На прикладі образної символіки лотоса та його танцювальної інтерпретації в роботах китайських хореографів у статті висвітлено генетичний зв'язок між міфологією та
мистецтвом танцю, що в танці лотоса виявляє символіку шляхетності, прагнення до світла, духовного зростання і здатності душі досягти досконалості. Отже, танець, де зазвичай вбачається лише декоративність пластичного малюнку та окремі зовнішні ознаки національного видовища, треба розглядати як більш органічне та притаманне достеменним національним традиціям річище.
Посилання
Baglay, V.E. (2007). Etnicheskaya horeografiya narodov mira [Ethnic choreography of the peoples of the world]. Rostov-on-Don: Feniks [in Russian].
Blavatskaya, E.P. (b.g.). Golos bezmolviya. Sem vrat. Dva puti: Otryivki iz “Knigi zolotyih pravil” [The voice of silence. Seven gates. Two ways: Excerpts from the “Golden Rules Book”]. (E.F. Pisareva, Trans.). Retrieved from http://www.theosophy.ru/lib/golos.htm [in Russian].
Brendon, J.R. (1971). (Ed.). The Performing Art in Asia. Paris: UNESCO [in English].
Chen Tszin. (2012). Stanovlenie hudozhestvenno-pedagogicheskoy traditsii kitayskogo klassicheskogo tantsa. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kulturyi i iskusstv, 2 (46), 112–116 [in Russian].
Devdera, K.M. (2018). Literaturna tvorchist Oleha Lyshehy: interpretatsiia, kontekst, retseptsiia [Oleg Lysheger's Literary Works: Interpretation, Context, Reception]. (Extended abstract of candidate’s thesis). Instytut literatury im. T. H. Shevchenka NAN Ukrainy, Kyiv [in Ukrainian].
Dryinkina, T.I., & Li Zhuy. (2017). Istoki stanovleniya novogo kitayskogo klassicheskogo tantsa [The origins of the formation of the new Chinese classical dance]. In XXI Tsarskoselskie chteniya, Proceedings of the International Scientific Conference (Vol. 1, pp. 257-261). St. Petersburg: LGU im. A. S. Pushkina [in Russian].
Foli, D. (1998). Entsiklopediya znakov i simvolov [Encyclopedia of signs and symbols]. (A. Pomogaybo, Trans.). Moscow: Veche [in Russian].
Granet, M. (1994). Danses et légendes de la Chine ancienne [Dances and legends of ancient China]. Paris: PUF [in French].
Kefen, W. (1985). The History of Chinese Dance. South San Francisco, CA: China Books & Periodicals [in English].
Kempbell, D. (1997). Maski boga. Sozidatelnaya mifologiya [Masks of God. Creative mythology ](Vol. 2). Moscow: Zolotoy vek [in Russian].
Lyuy In. (2011). Harakternyie chertyi kitayskih narodnyih tantsev [Characteristic features of Chinese folk dance]. In Nauka i sovremennost-2011, Proceedings of the IX International Scientific and Practical Conference (Ch. 1, pp. 86-91). Novosibirsk: Izdatelstvo Tsentra razvitiya nauchnogo sotrudnichestva [in Russian].
Penchukov, I. (2012). Kytaiskyi klasychnyi tanets [Chinese classical dance]. Retrieved from https://www.epochtimes.com.ua/china/culture/kytayskyy-klasychnyy-tanets-chastyna-persha-102017.html [in Ukrainian].
Vats, A.B. (2011). Tantsevalnoe iskusstvo Kitaya: istoriya i sovremennost [China's dance art: history and modernity]. St. Petersburg: Lan [in Russian].
Yak vyhliadaie lotos [What does a lotus look like?] (2018). Womankey. Retrieved from http://womankey.ru/how-the-lotus-looks-plant-nutlotus-lotus-useful-properties-of-fruits-and-leaves-growing-and-care-at-home [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Ян Сісі
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.