Емоції в структурі хореографічного тексту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.2.2018.154387

Ключові слова:

хореографія, емоція, хореографічний текст, комунікація, прагматичний потенціал

Анотація

Стаття присвячена позначенню емоцій у структурі хореографічного тексту сучасного хореографічного мистецтва, що є проблемою теорії танцю в її безпосередньому зв’язку із психологією, а також актуальною в контексті когнітивного підходу з характерними міждисциплінарними порівняннями. Досліджується позначення емоцій у створенні образної системи та композиційно-текстової структури, а також зв’язок із різними видами інформації, закладеними в хореографічному тексті. Метою дослідження є з’ясування позначення емоцій та їхньої вагомості у структурі хореографічного тексту сучасного хореографічного твору. Методологія. Звернення до інтегральних функцій наукового дискурсу визначає сьогодні підхід до сучасного хореографічного мистецтва. Тож у дослідженні використовується когнітивний підхід до рішення поставленого завдання з характерними міждисциплінарними порівняннями у вивченні спостережуваних явищ, що дає змогу всебічно висвітлити об’єкт дослідження з погляду різних когнітивних тлумачень. Наукова новизна. У цій роботі значно розширені дослідницькі можливості аналітики сучасного хореографічного мистецтва за допомогою використання інтегральних складників. Висновки. Стверджується, що в сучасних дослідженнях хореографічного мистецтва доповнюються концептуальні основи. Позначення емоцій у структурі хореографічного тексту сприяє проникненню до внутрішнього світу героїв, опису їхнього суб’єктивного переживання, заглибленню пізнання людської психіки, а значить – віддзеркаленню життєвих явищ. З’ясовано, що емоції, які виражені
в хореографічному тексті, пов’язані з певним способом бачення балетмейстером простору його твору та з естетичною функцією художнього тексту. Доведено, що все це в цілому розкриває світогляд творця хореографічного тексту, впливає на відчуття й думки глядачів, а також на форму існування культури в певну історичну епоху.

Біографія автора

Nataliia Chilikina, Наньчанський державний університет

Кандидат мистецтвознавства, викладач

Посилання

Chepalov, O. (2004). Kohnityvni aspekty khoreohrafichnoi leksyky [Cognitive aspects of choreographic vocabulary]. Kultura Ukrainy. Series: Mystetstvoznavstvo, 14, 109-115 [in Ukrainian].

Chepalov, O. (2007). Khoreohrafichnyi teatr Zakhidnoi Yevropy XX st. [Choreographic Theater of Western Europe of the twentieth century] [Monograph]. Kharkiv: KhDAK [in Ukrainian].

Churko, Yu. (1999). Liniya, uhodyaschaya v beskonechnost: Sub'ektivnyie zametki o sovremennoy horeografii [The line going to infinity: Subjective notes on modern choreography]. Minsk: Polyimya [in Russian].

Schekin, G. (2011). Vizualnaya psihodiagnostika: poznanie lyudey po ih vneshnosti i povedeniyu [Visual psychodiagnostics: knowledge of people by their appearance and behavior]. Kyiv: Personal [in Russian].

Sokovikova, N. (2006). Vvedenie v psihologiyu baleta [Introduction to the psychology of ballet]. Novosibirsk: Sova [in Russian].

Yung, K., Frants, M.-L., Henderson, Dzh., Yakobi, I., & Yaffe, A. (1998). Chelovek i ego simvolyi [Man and his characters]. (S. Sirenko, Trans.). Moscow: Serebryanyie niti [in Russian].

Zozulina, N. (2005). Problema interpretatsii dramaturgii Shekspira v baletnom teatre Dzhona Noymayera. "Romeo i Dzhuletta" [The Problem of Interpreting Shakespeare's Dramaturgy at the John Neumayer Ballet Theater. "Romeo and Juliet"]. (Extended abstract of candidate’s thesis). Saint-Petersburg Theatre Arts Academy, St. Petersburg [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Chilikina, N. (2018). Емоції в структурі хореографічного тексту. Танцювальні студії, (2), 45–51. https://doi.org/10.31866/2616-7646.2.2018.154387

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ ТАНЦЮ