Сучасна проблематика танцювальних студій
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7646.1.2018.142013Ключові слова:
танець, хореологія, хореографічна освіта, тілесне знання, танцювальні студіїАнотація
Стаття присвячена низці проблем сучасного хореографічного мистецтва, пов’язаних із танцювальною практикою, хореографічною освітою, теорією танцю і методологією його дослідження (хореологією), які вивчаються сучасними танцювальними студіями. Метою дослідження є виявлення актуальних та перспективних напрямів вивчення сучасного хореографічного мистецтва. Методологія. Дослідження сучасного хореографічного мистецтва відбувається сьогодні в рамках широко розвинутого підходу, тобто через звернення до інтегральних функцій наукового дискурсу. В даній статті культурологічний напрям уможливив розгляд сучасних танцювальних студій у різних аспектах – феноменологічному, онтологічному, гносеологічному, аксіологічному, культурно- історичному, соціологічному тощо. Введення культурологічного контексту дозволяє виявити багаторівневу культурну інформацію, яку містить танцювальна практика, та на її основі з’ясувати напрями досліджень сучасної хореографічної культури. Також був використаний семіотично-герменевтичний метод наукового дослідження для визначення проблеми створення хореографічного образу, пов’язаної з режисерською та педагогічною практикою балетмейстерів і танцівників. Наукова новизна. У даній роботі використовуються нові дослідницькі можливості для аналітики сучасного хореографічного мистецтва за допомогою проблематики танцювальних студій. Висновки. В даній статті доведено, що в дослідженнях хореографічного мистецтва поступово змінюються й доповнюються концептуальні основи, що відкриває нові можливості виконавства, освіти та творчості хореографів сучасності. Актуальними та перспективними напрямами вивчення сучасного хореографічного мистецтва та використання результатів у танцювальній практиці, хореографічній освіті, хореології є: концепт «тілесне знання»; синергетика; соматичне навчання та кінезіологія.Посилання
Arshinov V., Burov V., & Gordin P. (2007). Stanovlenie sub’ekta postneklassicheskoy nauki i obrazovaniya [Formation of the subject of post-non-classical science and education]. Sinergeticheskaya paradigma. Sinergetika obrazovaniya [Synergetic paradigm. Synergetics of education]. Moscow: Progress-Traditsiya, 114–136 [in Russian].
Gordeeva,T.(2014).Znachenie somaticheskikh distsiplin v protsessakh professional’nogo obucheniya v sovremennom tantse [The importance of somatic disciplines in the processes of professional training in modern dance]. Khoreograficheskoe obrazovanie: Rossiya i Evropa. Sostoyanie i perspektivy [Choreographic Education: Russia and Europe. Condition and prospects]: 2 International Scientific and Practical Conference, March 13–15, 2013, St. Petersburg, Russian Vaganova Academy of Russian Ballet : Collection of articles. St. Petersburg: Academy of Russian Ballet named after A. Ya. Vaganova, 300–308 [in Russian].
Kremin, V. (2012). Osvita i suspilstvo v paradyhmi synerhetychnoho myslennia [Education and society in the paradigm of synergetic thinking]. Pedahohyka i psykholohiia : Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy [Pedagogics and Psychology: Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine], № 2 (75), 5–10 [in Ukrainian].
Kuryumova, N. (2011). Sovremennyy tanets v kul’ture ХХ stoletiya: smena modeley telesnosti [Modern dance in the culture of the twentieth century: the change of models of corporeality]. Abstract of thesis candidate’s dissertation. Ekaterinburg [in Russian].
Pavlishena, L. (2014). «Neliniinist» tvorchoho myslennia yak kharakterna oznaka postmodernoho khoreohrafichnoho mystetstva [“Nonlinearity” of creative thinking as a characteristic feature of postmodern choreographic art]. Plakhotniuk, О. (Ed.) Vykhovnyi ta mystetskyi vplyv suchasnoho khoreohrafichnoho mystetstva na rozvytok tvorchykh zdibnostei molodi: tendentsii ta perspektyvy rozvytku [Educational and artistic influence of modern choreographic art on the development of creative abilities of youth: trends and prospects of development]: methodical manual. Lviv: Tsentr tvorchosti ditei ta yunatstva, 63–70 [in Ukrainian].
Pivtorak, Yu (2014). Vid arkhivu do teorii : pidkhody do vyvchennia tantsiu u suchasnomu yevro-amerykanskomu humanitarnomu poli [From Archive to Theory: Approaches to Dance Study in the Modern Euro – The American Humanitarian Field] Plakhotniuk, О. (Ed.) Vykhovnyi ta mystetskyi vplyv suchasnoho khoreohrafichnoho mystetstva na rozvytok tvorchykh zdibnostei molodi: tendentsii ta perspektyvy rozvytku [Educational and artistic influence of modern choreographic art on the development of creative abilities of youth: trends and prospects of development]: methodical manual. Lviv: Tsentr tvorchosti ditei ta yunatstva, 28–36 [in Ukrainian].
Plakhotniuk, O. (2018). Studenty, vypusknyky kafedry rezhysury ta khoreohrafii LNU imeni Ivana Franka ta pershokursnyky Marymount Manhattan College (USA) – mizhkulturnyi dialoh vidbuvsia! [Students, graduates of the Department of Directing and Choreography of the Ivan Franko National University of Lviv and Marymount Manhattan College (USA) freshmen – an intercultural dialogue has taken place!]. Retrieved from http://kultart.lnu.edu.ua/news/ studenty-ta-vypusknyky-kafedry-rezhysury-ta-horeohrafiji-lnu-im-franka-ta- pershokursnyky-marymount-manhattan-college-usa-mizhkulturnyj-dialoh-vid- buvsya [in Ukrainian].
Tretia vseukrainska naukovo-praktychna konferentsiia «Pedahohichni, psykholohichni ta medyko-biolohichni aspekty v khoreohrafii ta sporti» [Third All-Ukrainian Scientific and Practical Conference “Pedagogical, Psychological and Medical- Biological Aspects in Choreography and Sports”.]. (2018). Retrieved from https://www.science-community.org/uk/node/187226 [in Ukrainian].
Chepalov, O. (2007). Khoreohrafichnyi teatr Zakhidnoi Yevropy ХХ st. [Choreographic theater of Western Europe of the twentieth century]: Monograph. Kharkiv: Kharkiv State Academy of Culture in Ukrainian].
Chepalov, O. (2005). Khoreologiya kak nauchnaya distsiplіna [Choreology as a scientific discipline]. Vestnik Zapadno-Sibirskogo otdeleniya Mezhdunarodnoy Slavyanskoy Akademii nauk, obrazovaniya, iskusstv i kul’tury [Bulletin of the West-Siberian Branch of the International Slavic Academy of Sciences, Education, Arts and Culture], № 3(6). Retrieved from http://slavzso.narod.ru/6/ Thepal.htm [in Russian].
Sharykov, D. (2012). Teoriia y istoriia khoreohrafichnoi kultury – «khoreolohiia» yak mystetstvoznavcha nauka [Theory and history of choreographic culture – «choreology» as art criticism]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mystetstvoznavstvo. [Visnyk of Lviv University. Series of art criticism], № 11, 261–266 [in Ukrainian].
Desmond, J. (1997). Meaning in Motion : New Cultural Studies of Dance. Durham: Duke University Press. https://doi.org/10.1215/9780822397281 [in English].
Giersdorf, J. (2009). Dance Studies in the International Academy: Genealogy of a Disciplinary Formation. Dance Research Journal, № 1, 23–44 [in English].
Foster, S. (1997). Dancing Bodies. Durham: Duke University Press doi. org/10.1215/9780822397281-013 [in English].
Parviainen, J. (2003). Bodily Knowledge: Epistemological Reflections on Dance. Retrieved from http://www.jstor.org/discover/10.2307/1478130?uid =3739232&uid= 2& uid =4&sid=21101727781393 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Наталія Чілікіна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.