Становлення та розвиток сучасного танцю в Україні
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7646.1.2018.140394Ключові слова:
хореографія, сучасний танець в Україні, сучасний балетАнотація
Мета дослідження – виявити особливості розвитку сучасного танцю в Україні у період з кінця 1990-х до початку 2010-х років. Методологія: історико- хронологічний та біографічний методи, стилістичний аналіз, семантичний аналіз дозволили провести науково об’єктивне дослідження. Наукова новизна: вперше систематизовано широке коло явищ у процесі розвитку сучасного танцю в Україні. Висновки. Так само, як і в інших країнах пострадянського простору, протягом 1990-х рр. явища сучасного танцю в Україні відбувалися в умовах інформаційного голоду та понятійної плутанини. В умовах законсервованості професійного театрального танцю до 1990-х рр. прихистком пластичного експерименту були спорт, драматичний театр та дитячий танець. Ясність та визначеність напрямків розвитку сучасного танцю в Україні почала проявлятися тільки тоді, коли деякі танцівники пройшли курси навчання в європейських та американських викладачів. Найбільш помітним та стабільним явищем у досліджуваній царині з середини 2000-х рр. стала діяльність театру «Київ модерн-балет». Той факт, що постановки цього театру за своєю естетикою набагато ближчі до балетного мистецтва, ніж до сучасного танцю, є показовим. Аналогічні факти можна спостерігати у процесі розвитку сучасного танцю в країнах Східної Європи протягом 1980–1990-х років. Даний етап дослідження готує вивчення роботи українських танцівників поза зв’язками із балетним театром, але у контексті розвитку сучасного західного танцю.Посилання
Babii, L.(2016). De misce dlja tilesnoi’ pam’jati v publichnomu dyskursi? [Where is the place for body-memory in public discourse?]. Kurbasivski chytannia: Naukovyi visnyk, 93–103 [in Ukrainian].
Brezhan, L. (2001). Voistinu «Neveroyatnyy» bal. [Truly “Incredible” ball]. Den, 205. Retrieved from https://day.kyiv.ua/ru/article/obshchestvo/voistinu- neveroyatnyy-bal [in Russian].
Zabolotnaya, V. (2007). Sbylos’! Razmyshleniya po povodu «Kievskoy pektorali – 2006» [It happened! Reflections on the “Kyiv Pectoral – 2006”]. Den, 60. Retrieved from https://day.kyiv.ua/ru/article/kultura/sbylos [in Russian].
Matveichuk, M. (2014). Shevchenko. Vtoma (vystava «Tanclaboratorium») [Shevchenko. Fatigue (performance of “TanzLaboratorium”)]. Kurbasivski chytannia: Naukovyi visnyk, 191–195 [in Ukrainian].
Stanishevskiy, Yu. (2008). Ukrainskii baletnyi teatr: istoriya i sovremennost [Ukrainian ballet theater: history and modernity]. Kyiv: Musical Ukraine [in Russian].
Verrièle, P., Martin, C. & Breton, M. (1997). Les saisons de la danse. HS 1. 99 biographies pour comprendre la jeune danse française. Paris: Les Saisons de la danse [in French].
Michel, M.& Ginot, I. (2002). La danse au XXe siècle. Paris: Larousse [in French].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Олександр Маншилін
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.