Становлення та розвиток сучасного танцю в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.1.2018.140394

Ключові слова:

хореографія, сучасний танець в Україні, сучасний балет

Анотація

Мета дослідження – виявити особливості розвитку сучасного танцю в Україні у період з кінця 1990-х до початку 2010-х років. Методологія: історико- хронологічний та біографічний методи, стилістичний аналіз, семантичний аналіз дозволили провести науково об’єктивне дослідження. Наукова новизна: вперше систематизовано широке коло явищ у процесі розвитку сучасного танцю в Україні. Висновки. Так само, як і в інших країнах пострадянського простору, протягом 1990-х рр. явища сучасного танцю в Україні відбувалися в умовах інформаційного голоду та понятійної плутанини. В умовах законсервованості професійного театрального танцю до 1990-х рр. прихистком пластичного експерименту були спорт, драматичний театр та дитячий танець. Ясність та визначеність напрямків розвитку сучасного танцю в Україні почала проявлятися тільки тоді, коли деякі танцівники пройшли курси навчання в європейських та американських викладачів. Найбільш помітним та стабільним явищем у досліджуваній царині з середини 2000-х рр. стала діяльність театру «Київ модерн-балет». Той факт, що постановки цього театру за своєю естетикою набагато ближчі до балетного мистецтва, ніж до сучасного танцю, є показовим. Аналогічні факти можна спостерігати у процесі розвитку сучасного танцю в країнах Східної Європи протягом 1980–1990-х років. Даний етап дослідження готує вивчення роботи українських танцівників поза зв’язками із балетним театром, але у контексті розвитку сучасного західного танцю.

Біографія автора

Oleksandr Manshylin, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Посилання

Babii, L.(2016). De misce dlja tilesnoi’ pam’jati v publichnomu dyskursi? [Where is the place for body-memory in public discourse?]. Kurbasivski chytannia: Naukovyi visnyk, 93–103 [in Ukrainian].

Brezhan, L. (2001). Voistinu «Neveroyatnyy» bal. [Truly “Incredible” ball]. Den, 205. Retrieved from https://day.kyiv.ua/ru/article/obshchestvo/voistinu- neveroyatnyy-bal [in Russian].

Zabolotnaya, V. (2007). Sbylos’! Razmyshleniya po povodu «Kievskoy pektorali – 2006» [It happened! Reflections on the “Kyiv Pectoral – 2006”]. Den, 60. Retrieved from https://day.kyiv.ua/ru/article/kultura/sbylos [in Russian].

Matveichuk, M. (2014). Shevchenko. Vtoma (vystava «Tanclaboratorium») [Shevchenko. Fatigue (performance of “TanzLaboratorium”)]. Kurbasivski chytannia: Naukovyi visnyk, 191–195 [in Ukrainian].

Stanishevskiy, Yu. (2008). Ukrainskii baletnyi teatr: istoriya i sovremennost [Ukrainian ballet theater: history and modernity]. Kyiv: Musical Ukraine [in Russian].

Verrièle, P., Martin, C. & Breton, M. (1997). Les saisons de la danse. HS 1. 99 biographies pour comprendre la jeune danse française. Paris: Les Saisons de la danse [in French].

Michel, M.& Ginot, I. (2002). La danse au XXe siècle. Paris: Larousse [in French].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Manshylin, O. (2018). Становлення та розвиток сучасного танцю в Україні. Танцювальні студії, (1), 37–47. https://doi.org/10.31866/2616-7646.1.2018.140394

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА СУЧАСНОСТІ