DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7646.1.2018.140394

Становлення та розвиток сучасного танцю в Україні

Oleksandr Manshylin

Анотація


Мета дослідження – виявити особливості розвитку сучасного танцю в Україні у період з кінця 1990-х до початку 2010-х років. Методологія: історико- хронологічний та біографічний методи, стилістичний аналіз, семантичний аналіз дозволили провести науково об’єктивне дослідження. Наукова новизна: вперше систематизовано широке коло явищ у процесі розвитку сучасного танцю в Україні. Висновки. Так само, як і в інших країнах пострадянського простору, протягом 1990-х рр. явища сучасного танцю в Україні відбувалися в умовах інформаційного голоду та понятійної плутанини. В умовах законсервованості професійного театрального танцю до 1990-х рр. прихистком пластичного експерименту були спорт, драматичний театр та дитячий танець. Ясність та визначеність напрямків розвитку сучасного танцю в Україні почала проявлятися тільки тоді, коли деякі танцівники пройшли курси навчання в європейських та американських викладачів. Найбільш помітним та стабільним явищем у досліджуваній царині з середини 2000-х рр. стала діяльність театру «Київ модерн-балет». Той факт, що постановки цього театру за своєю естетикою набагато ближчі до балетного мистецтва, ніж до сучасного танцю, є показовим. Аналогічні факти можна спостерігати у процесі розвитку сучасного танцю в країнах Східної Європи протягом 1980–1990-х років. Даний етап дослідження готує вивчення роботи українських танцівників поза зв’язками із балетним театром, але у контексті розвитку сучасного західного танцю.

Ключові слова


хореографія; сучасний танець в Україні; сучасний балет

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Babii, L.(2016). De misce dlja tilesnoi’ pam’jati v publichnomu dyskursi? [Where is the place for body-memory in public discourse?]. Kurbasivski chytannia: Naukovyi visnyk, 93–103 [in Ukrainian].

Brezhan, L. (2001). Voistinu «Neveroyatnyy» bal. [Truly “Incredible” ball]. Den, 205. Retrieved from https://day.kyiv.ua/ru/article/obshchestvo/voistinu- neveroyatnyy-bal [in Russian].

Zabolotnaya, V. (2007). Sbylos’! Razmyshleniya po povodu «Kievskoy pektorali – 2006» [It happened! Reflections on the “Kyiv Pectoral – 2006”]. Den, 60. Retrieved from https://day.kyiv.ua/ru/article/kultura/sbylos [in Russian].

Matveichuk, M. (2014). Shevchenko. Vtoma (vystava «Tanclaboratorium») [Shevchenko. Fatigue (performance of “TanzLaboratorium”)]. Kurbasivski chytannia: Naukovyi visnyk, 191–195 [in Ukrainian].

Stanishevskiy, Yu. (2008). Ukrainskii baletnyi teatr: istoriya i sovremennost [Ukrainian ballet theater: history and modernity]. Kyiv: Musical Ukraine [in Russian].

Verrièle, P., Martin, C. & Breton, M. (1997). Les saisons de la danse. HS 1. 99 biographies pour comprendre la jeune danse française. Paris: Les Saisons de la danse [in French].

Michel, M.& Ginot, I. (2002). La danse au XXe siècle. Paris: Larousse [in French].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Бабій Л. Де місце для тілесної пам’яті в публічному дискурсі? Курбасівські читання: Науковий вісник. Київ: НЦТМ ім. Леся Курбаса, 2016. С. 93–103.

Брежан Л. Воистину «Невероятный» бал. День. 2001. № 205. URL: https://day. kyiv.ua/ru/article/obshchestvo/voistinu-neveroyatnyy-bal (дата звернення:15.01.2018).

Заболотная В. Сбылось! Размышления по поводу «Киевской пекторали – 2006». День. 2007. № 60. URL: https://day.kyiv.ua/ru/article/kultura/sbylos (дата звернення: 15.01.2018).

Матвейчук М. Шевченко. Втома (вистава «Танцлабораторіум»). Курбасівські читання: Науковий вісник. Київ: НЦТМ ім. Леся Курбаса, 2014. С. 191–195

Станишевский Ю. Украинский балетный театр: история и современность. Київ: Музична Україна, 2008 . 411 с.

Michel M., Ginot I. La danse au XXe siècle. Paris: Larousse, 2002 . 263 p.

Verrièle P., Martin C., Breton M.-G. Les saisons de la danse. HS 1. 99 biographies pour comprendre la jeune danse française. Paris: Les Saisons de la danse, 1997. 50 p.





Copyright (c) 2018 Олександр Маншилін

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |