Міжнародні проекти за участю представників сучасного танцю України 2010–2017 років

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7646.2.2018.154493

Ключові слова:

хореографія, сучасний танець в Україні, міжнародний проект, фестиваль танцю

Анотація

Мета дослідження: прослідкувати на матеріалі кількох успішних прикладів, яким чином процеси однобічного впливу сучасного західного танцю на український поступово трансформуються на двостороннє співробітництво. Методологія: історико-хронологічний метод, метод порівняльного аналізу, метод критичного аналізу. Наукова новизна: вперше систематизовано широке коло явищ, пов’язаних з міжнародною діяльністю української спільноти сучасного танцю. Висновки. Період запозичень як неминучий етап процесу у відносинах західний/український сучасний танець, завершився. Перехід від цього етапу до наступного полягав у величезній роботі з вивчення технік руху і танцю, методів композиції та інших методологічних аспектів хореографії, розроблених протягом історії сучасного танцю. Сьогодні неусвідомлені запозичення можуть свідчити лише про творчу неспроможність того чи іншого постановника. На поточний момент лідери спільноти українського сучасного танцю, серед яких Лариса Венедиктова, Руслан Баранов, Ольга Кебас, Данило Бєлкін, Антон Овчінніков, Кристина Шишкарьова та інші набули достатнього авторитету на міжнародному арт-ринку. У досліджуваний період було не тільки пролонговано зв’язки з танцювальними спільнотами Росії та Білорусі, було встановлено нові міцні відносини з танцівниками Польщі, Литви, Німеччини, Іспанії, Естонії, Норвегії, Франції, Великобританії, Сполучених Штатів Америки. Важливо відмітити, що партнерські стосунки із західним танцем складались в умовах нерівноцінної фінансової участі у спільних проектах. За відсутності інвестицій з українського боку, українські танцівники набули навичок залучення іноземних інвестицій у роботи, що реалізуються я в Україні, так і за кордоном. В результаті, вже при перших позитивних змінах в галузі культурної політики (що засвідчив перший досвід роботи Українського культурного фонду 2018-го року) спільнота українського сучасного танцю виявилась підготовленою до реалізації проектів високого рівня складності та якості при доволі помірному фінансуванні.

Біографія автора

Oleksandr Manshylin, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Посилання

Herman, O. (2018, May 22-29). Konsultant Minkultu Frantsii Loran Van Kote: vid poryvu do proryvu [Consultant of the French Ministry of Culture Laurent Van Koet: from an impulse to a breakthrough]. Dzerkalo tyzhnia. Retrieved from https://dt.ua/personalities/konsultant-minkultu-franciyi-loran-van-kote-vid-porivu-do-prorivu-_.html [in Ukrainian].

Levytskyi, D. (2017, September 2-8). HOHOLFEST: desiat mists u "Kovchehu" [GOGOLFEST: ten places in the "Ark"]. Dzerkalo tyzhnia. Retrieved from https://dt.ua/ART/gogolfest-desyat-misc-u-kovchegu-252832_.html [in Ukrainian].

Lobova, E., & Ovchinnikov, A. (2015). ZelyonkaFest: tsveta evropeyskih flagov [ZelyonkaFest: the colors of European flags]. Tanets v Ukraine i mire, 2 (10), 30-31 [in Russian].

Mamchenkova, O. (2017, September 7). 8 podii yuvileinoho Hoholfest, yaki ne mozhna propustyty [8 jubilee Gogolfest events that can not be missed]. Ukrainska pravda. Retrieved from https://life.pravda.com.ua/ culture/2017/09/7/226311/ [in Ukrainian].

Zadorozhna, O. (2015). "The wolf project": pro totalitaryzm movoiu tila ["The wolf project": about totalitarianism in the language of the body]. Retrieved from http://www.zelyonka-fest.org/ru/archive/articles/item/361-“the-wolf-project”-pro-totalitaryzm-movoiu-tila [in Ukrainian].

Zelyonka Fest: razvitie sovremennogo iskusstva – eto indikator razvitiya obschestva [Zelyonka Fest: the development of modern art is an indicator of the development of society]. (2015, April 24). Delo.ua. Retrieved from delo.ua/business/zelyonka-fest-razvitie-sovremennogo-iskusstva-eto-indikator-r-295526 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Manshylin, O. (2018). Міжнародні проекти за участю представників сучасного танцю України 2010–2017 років. Танцювальні студії, (2), 62–68. https://doi.org/10.31866/2616-7646.2.2018.154493

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА СУЧАСНОСТІ